Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11] semestr letni 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 203
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 65
Limit miejsc: 70
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Iwona Samborska
Literatura:

E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009.

T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępkowska, Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, Warszawa 1994

E. Jarosz, E. Wysocka, Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006

B. Skałbania, Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków 2013

M. Mountstephen, Jak wykryć zaburzenia rozwojowe u dzieci i co dalej? Praktyczne rozwiązania do pracy z dziećmi w domu i w szkole, Warszawa 2011

A. Paszkiewicz, M. Łobacz, Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej, Warszawa 2013

H. Grzegołowska-Klarkowska (red.), Agresja. Socjalizacja. Edukacja. Refleksje i inspiracje, Warszawa 2012

R. Piotrowicz, M. Walkiewicz-Krutak (red.), Małe dziecko - dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, Warszawa 2016

Zakres tematów:

1. Korekta zaburzeń funkcji wzrokowo-ruchowych: zaburzenia spostrzegania wzrokowego, pamięci wzrokowej, orientacji w przestrzeni, koordynacji wzrokowo-ruchowej

2. Korekta zaburzeń w zakresie motoryki dużej i małej oraz grafomotoryki

3. Korekta zaburzeń funkcji słuchowej: słuchu fonemowego, analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej oraz słuchowo-wzrokowo-ruchowej

4. Korekta zaburzeń mowy i komunikowania się

5. Korekta zaburzeń w zakresie czynności intelektualnych, w tym uczenia się

6. Korekta zaburzeń w zakresie rozwoju społecznego i emocjonalnego

Metody dydaktyczne:

jak w module

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)