Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11]
semestr letni 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 203 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 65 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 70 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Samborska | ||||||||||||||||
Literatura: |
E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009. T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępkowska, Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, Warszawa 1994 E. Jarosz, E. Wysocka, Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006 B. Skałbania, Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków 2013 M. Mountstephen, Jak wykryć zaburzenia rozwojowe u dzieci i co dalej? Praktyczne rozwiązania do pracy z dziećmi w domu i w szkole, Warszawa 2011 A. Paszkiewicz, M. Łobacz, Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej, Warszawa 2013 H. Grzegołowska-Klarkowska (red.), Agresja. Socjalizacja. Edukacja. Refleksje i inspiracje, Warszawa 2012 R. Piotrowicz, M. Walkiewicz-Krutak (red.), Małe dziecko - dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, Warszawa 2016 |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Korekta zaburzeń funkcji wzrokowo-ruchowych: zaburzenia spostrzegania wzrokowego, pamięci wzrokowej, orientacji w przestrzeni, koordynacji wzrokowo-ruchowej 2. Korekta zaburzeń w zakresie motoryki dużej i małej oraz grafomotoryki 3. Korekta zaburzeń funkcji słuchowej: słuchu fonemowego, analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej oraz słuchowo-wzrokowo-ruchowej 4. Korekta zaburzeń mowy i komunikowania się 5. Korekta zaburzeń w zakresie czynności intelektualnych, w tym uczenia się 6. Korekta zaburzeń w zakresie rozwoju społecznego i emocjonalnego |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
jak w module |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.