Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 13:30 - 15:00
sala 207 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 31 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 33 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Samborska | ||||||||||||||||
Literatura: |
J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008. E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Cechy procesu rozwojowego: indywidualne cechy dziecka a zaburzenia w rozwoju. Interpretowanie sytuacji dziecka z zaburzeniami rozwojowymi. Korekta zaburzeń rozwoju sprawności ruchowej, spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowych, czynności intelektualnych, umiejętności komunikatywnych u dziecka w wieku przedszkolnym. Korekta zaburzeń rozwoju sprawności ruchowej, spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowych, czynności intelektualnych, umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej u dziecka w wieku wczesnoszkolnym. Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci: ocena poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia – jego możliwości i potrzeb (na podstawie posiadanej dokumentacji). Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka oraz wymagań edukacyjnych. Współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami dziecka/ucznia w realizacji zadań służących wspomaganiu dzieci w rozwoju. Przegląd środków do realizacji działań edukacyjnych i terapeutyczno-wychowawczych. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
jak w module |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.