Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11] semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 13:30 - 15:00
sala 207
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: 33
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Iwona Samborska
Literatura:

J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008.

E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009.

Zakres tematów:

Cechy procesu rozwojowego: indywidualne cechy dziecka a zaburzenia w rozwoju. Interpretowanie sytuacji dziecka z zaburzeniami rozwojowymi.

Korekta zaburzeń rozwoju sprawności ruchowej, spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowych, czynności intelektualnych, umiejętności komunikatywnych u dziecka w wieku przedszkolnym.

Korekta zaburzeń rozwoju sprawności ruchowej, spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowych, czynności intelektualnych, umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej u dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci: ocena poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia – jego możliwości i potrzeb (na podstawie posiadanej dokumentacji).

Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka oraz wymagań edukacyjnych.

Współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami dziecka/ucznia w realizacji zadań służących wspomaganiu dzieci w rozwoju.

Przegląd środków do realizacji działań edukacyjnych i terapeutyczno-wychowawczych.

Metody dydaktyczne:

jak w module

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)