Język francuski - poziom początkujący [31-NS-L30-FR-A1.2E]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-NS-L30-FR-A1.2E] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala 2.21 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: „Alter Ego A1” Annie Berthet i inni, wyd. Hachette 2006 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka francuska dla młodzieży" - Bescherelle Junior WS PWN Warszawa 2001 Adres strony www zajęć: http://el.us.edu.pl/spnjo kurs: „FRAN PR A1 MODUŁ 2 ( 2)”) |
Zakres tematów: |
1. Wyrażanie preferencji, określanie zainteresowań ( leksyka: hobby, nazwy zawodów; gramatyka: rodzajnik ściągnięty w konstrukcjach z czasownikami wyrażającymi preferencje, forma męska i żeńska zawodów) 2. Opisywanie codziennych aktywności ( leksyka: ulubione zwierzęta, sport, kultura; gramatyka: czasownik aller + rodzajnik ściągnięty) 3. Redagowanie anonsu towarzyskiego (gramatyka: rodzaj męski i żeński przymiotnika) 4. Charakteryzowanie postaci, rozbudowanie autoprezentacji, prezentacja sławnej postaci ( leksyka: przymiotniki opisujące cechy psychofizyczne, gramatyka: liczba mnoga przymiotnika, zaimek „on”) 5. Formułowanie zaproszenia, precyzowanie miejsca i daty spotkania; forma ustna i pisemna zaproszenia , określanie godzin pracy instytucji, pory dnia (leksyka: miejsca spotkań; gramatyka: tryb rozkazujący, pytania o godzinę, przyimek w podawaniu godziny, tryb rozkazujący) 6. Opisywanie czynności dnia codziennego ( leksyka: prace domowe, program TV; gramatyka: czasowniki zwrotne), opisywanie sekwencji zdarzeń (gramatyka: wyrażenia czasowe określające regularność i częstotliwość zdarzeń) 7. Relacjonowanie zdarzeń w przeszłości ( gramatyka: przyimek „chez”, czas passé composé, zaimek akcentowany) 8. Opisywanie bliskiej przyszłości (leksyka: dni świąteczne we Francji zwyczaje świąteczne; gramatyka: czas futur proche, czasownik dire) 9. Sporządzanie zawiadomień o wydarzeniach rodzinnych ( leksyka: wydarzenia rodzinne, uroczystości; gramatyka: zaimek dzierżawczy; język pisany: zawiadomienie, SMS, komunikacja: reagowanie na wiadomości) 10. Opisywanie stanów fizycznych ( leksyka: części ciała, gramatyka: avoir mal à ; komunikacja: pytanie o stan zdrowia, udzielanie odpowiedzi, określanie dolegliwości) 11. Opisywanie członków rodziny i związków rodzinnych ( leksyka: członkowie rodziny, powiązane czasowniki ), opisywanie postaci ( leksyka: opis fizyczny, gramatyka: czasowniki zwrotne, doskonalenie użycia czasu przeszłego) 12. Przeprowadzanie rozmowy telefonicznej ( leksyka: słownictwo związane z przeprowadzaniem rozmowy telefonicznej; gramatyka: passé récent i futur simple; komunikacja: przeprowadzanie rozmowy telefonicznej) 13. Opisywanie postaci ( leksyka: opis fizyczny, gramatyka: czasowniki zwrotne). Dokonywanie opisu odczuć psychofizycznych. 14. Dokonywanie opisu klimatu i jego charakterystycznych zjawisk, określanie położenia geograficznego ( leksyka: zjawiska meteorologiczne; gramatyka: porównania ) |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el.us.edu.pl/spnjo (kurs: „FRAN PR A1 MODUŁ 2 ( 2)”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych takich jak wywiad, list, opis, prowadzenie rozmów w formie czatu. Praca z podręcznikiem podręcznik: „Alter Ego A1” Annie Berthet i inni, wyd. Hachette 2006 i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. Praca na platformie e-learningowej oraz zajęcia w sali ( 3 x 90 min.). |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uzyskanie minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej. Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) 0-50 % = ndst (niedostateczny) Sprawdzanie przesyłanych zadań pisemnych, analiza rozwiązywanych quizów. Egzamin: Zaliczenie testu końcowego obejmującego zagadnienia leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami zajęć. Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) 0-50% = ndst (niedostateczny) Test obejmujący treści zajęć z całego semestru. |
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - PRAWO - ROK II; semestr 3 (piątek) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.