Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-NS-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-NS-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda niedziela, 8:00 - 12:00
sala 010 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Simona Wojtyga |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa English File 3rd edition Intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2013 Rozdz. 1-2 Literatura uzupełniająca - Luke Prodromou “Grammar and Vocabulary”, Longman 2007 Raymond Murphy, “English Grammar In Use”, Cambridge Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
TREŚCI - j. angielski poziom B1 semestr zimowy (I) Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford) 1. Wypowiadanie się na temat jedzenia i jego opisywanie (zastosowanie rzeczowników i przymiotników związanych z tematem np. frozen vegetables, tinned fish, ready-made meal) oraz dyskusja na temat ulubionego jedzenia i nawyków żywieniowych ( wykorzystanie czasu Simple Present, powtórzenie przysłówków częstotliwości, np. zadawanie pytania How often do you eat fish?, zastosowanie czasowników frazalnych cut down on, cut out). 2. Poszerzenie słownictwa z zakresu jedzenia, rodzajów potraw, sposobów przygotowania jedzenia, doskonalenie wymawiania długich i krótkich samogłosek na przykładzie leksyki związanej z jedzeniem, np. beef, grilled, salmon, raw, cook. 3. Wypowiadanie się na temat wpływu jedzenia na nasze samopoczucie na podstawie tekstu ‘Mood food’ (poszerzenie słownictwa związanego z wartością odżywczą pożywienia, np. carbohydrates, proteins, tworzenie przymiotników od rzeczowników i czasowników, np.stress – stressful, wake-awake, zastosowanie wyrażenia idiomatycznego feel down). 4. Dyskutowanie na temat pracy w restauracji (zastosowanie czasu Simple Present, czasu Continuous Present, wykorzystanie czasowników statycznych, np. prefer, love, believe. 5. Formułowanie opinii na temat statystyk dotyczących obecnego i przyszłego życia rodzinnego (zastosowanie wyrażenia going to, czasu Continuous Present, Simple Future, wykorzystanie frazy I think/I don’t think....should). 6. Dyskusja na temat modelu rodziny i relacji w rodzinie na podstawie analizy tekstów ‘Younger brother or only child” i ‘ Birth order’ (zastosowanie konstrukcji each other, wykorzystanie przymiotników opisujących osobowość, np. sociable, responsible, aggressive, immature, użycie przedrostków tworzących przeczenia, przymiotników złożonych, np. hard-working, self-confident, zwrócenie uwagi na zjawisko false friends, np. sympathetic - nice). 7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisu osoby (wykorzystanie przymiotników i przysłówków modyfikujących przymiotniki, np quite, very). 8. Nabywanie umiejętności reagowania na czyjąś wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, współczucia, np. How fantastic! What a pity! Really?, zastosowanie wtrąceń typu you know, I mean). 9. Rozwijanie zasobu słownictwa z zakresu tematu ‘pieniądze’ (zastosowanie czasowników np. can’t afford, invest, owe, rzeczowników np. loan, cash machine, wyrażeń z przyimkami, np. pay in cash, invest in property, get in debt). 10. Dyskutowanie na temat przyzwyczajeń związanych z wydawaniem pieniędzy (utrwalenie konstrukcji czasu teraźniejszego, przyszłego, zastosowanie czasowników frazalnych, np. pay back, zastosowanie wyrażeń nieformalnych, np. haven’t got a clue, zastosowanie czasu Present Perfect Simple, wykorzystanie przysłówków np. already, ever, yet,). 11. Wypowiadanie się na temat jak osiągnąć sukces finansowy w życiu, na podstawie analizy tekstu ‘The millionaire with a secret’( zastosowanie czasów Present Perfect Simple, Past Simple, utrwalenie form czasowników nieregularnych). 12. Opowiadanie o podróży na podstawie tekstu ‘TV presenter’s Amazon challenge’ (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous), tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących trwania i dokonania różnych czynności codziennych, np. jak długo znasz swojego przyjaciela, czego się ostatnio nauczyłeś (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous, używanie wyrażeń since i for). 13. Opisywanie stanów emocjonalnych (użycie przymiotników o mocnym znaczeniu, tzw. strong adjectives, np. tired-exhausted, funny-hilarious). 14. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: email (zastosowanie stylu nieformalnego, stosowanie wyrażeń kolokwialnych, np. Thanks for having me, That’s all for now). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 Liczba godzin pracy własnej studenta 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami literatura uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie). Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. Organizacja zajęć Zajęcia w blokach 5-godzinnych wg harmonogramu |
Metody i kryteria oceniania: |
Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych treściach zajęć. Zakres gramatyczno-leksykalny pokrywający się z treściami podręcznika Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr (waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1) - praca studenta na platformie e-learningowej (opcjonalna) (waga 1) - innych form pracy studenta, za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1) Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60% 90 – 100 % bdb (bardzo dobry) 84 – 89 % db + (dobry plus) 75 – 83 % db (dobry) 69 – 74 % dst + (dostateczny plus ) 60 - 68 % dst (dostateczny) 59 – 0% ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające podczas zajęć zapowiedziane z 1-2 tyg. wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przeprowadzonych w ramach pracy własnej studenta, systematyczne sprawdzanie leksyki, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej (opcjonalnie). |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - Wszystkie Kierunki; I ROK ZJAZDY: wg harmonogramu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.