Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [05-DK-S2-SM417] semestr letni 2018/2019
seminarium, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [05-DK-S2-SM417]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 14:20 - 15:50
sala 301
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 7
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Marek Mazur
Literatura:

Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2009

Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych (wyd. 3), Wyd. PAN Warszawa, 2001

Frankfort – Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001

Gackowski T., Łączyński M., (red), Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa 2009

Gambarelli G., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 1998

Gruszczyński L.A., Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych, Katowice 2003

Lisowska-Magdziarz Małgorzata, Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Kraków 2006

Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony i publikacji, Poznań 2005

Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983

Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008

Woźniak K.: O pisaniu pracy magistersk-iej na studiach humanistycznych: przewodnik praktyczny. - Warszawa, Łódź : Wydaw. Naukowe PWN, 1998.

Zakres tematów:

Zajęcia koncentrują się na monitorowaniu przebiegu realizacji prac magisterskich (dyskusji nad oraz ewaluacji kolejnych fragmentów – rozdziałów pracy), w szczególności w zakresie doboru, adekwatności i poprawności ujęć i koncepcji teoretycznych związanych z tematami prac, wykorzystywanych w pracach materiałów źródłowych i literatury przedmiotu oraz metod badań. Tematem zajęć jest również rozważenie poprawności i adekwatności struktury pracy (wyboru i sposobu omawiania związanych z celem pracy zagadnień, układu i podziału treści), języka pracy, prezentacji wyników studiów (umiejętności wysnuwania wniosków), strony formalnej prac.

Metody dydaktyczne:

metody dydaktyczne

- metoda podająca,

- dyskusja w grupie moderowana przez prowadzącego,

- konsultacje indywidualne.

Metody i kryteria oceniania:

metody i kryteria oceniania

- ocena przez prowadzącego całości pracy licencjackiej.

Główne kryteria oceny pracy mają charakter jakościowy i dotyczą:

- teoretycznego ujęcia / omówienia problemu badawczego,

- doboru i wykorzystania metod badań,

- struktury pracy (podziału treści pracy na rozdziały, kolejności, sposobu prezentacji omawianych tez i zagadnień)

- doboru i wykorzystania materiałów źródłowych oraz literatury przedmiotu,

- języka pracy,

- strony formalnej pracy.

Aby otrzymać ocenę dostateczną student składa całość pracy magisterskiej, która jest poprawna w ujęciu wskazanych kryteriów oceny pracy. Wywód przedstawiony w pracy jest dostatecznie spójny i logiczny.

Aby otrzymać ocenę dobrą student składa całość pracy magisterskiej, która jest poprawna w ujęciu wskazanych kryteriów oceny pracy. Przedstawiona do oceny praca odzwierciedla dobrą wiedzę merytoryczną w zakresie tematu pracy oraz umiejętność prowadzenia na dobrym poziomie spójnego i logicznego wywodu.

Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student składa całość pracy magisterskiej, która jest poprawna w ujęciu wskazanych kryteriów oceny pracy. Przedstawiona do oceny praca odzwierciedla bardzo dobrą wiedzę merytoryczną w zakresie tematu pracy oraz umiejętność prowadzenia na bardzo dobrym poziomie spójnego i logicznego wywodu.

Uwagi:

4 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne II stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)