Seminarium magisterskie [05-DK-S2-SM417]
semestr letni 2018/2019
seminarium,
grupa nr 7
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [05-DK-S2-SM417] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 14:20 - 15:50
sala 301 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | 7 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Marek Mazur |
Literatura: |
Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2009 Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych (wyd. 3), Wyd. PAN Warszawa, 2001 Frankfort – Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001 Gackowski T., Łączyński M., (red), Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa 2009 Gambarelli G., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 1998 Gruszczyński L.A., Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych, Katowice 2003 Lisowska-Magdziarz Małgorzata, Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Kraków 2006 Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony i publikacji, Poznań 2005 Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983 Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008 Woźniak K.: O pisaniu pracy magistersk-iej na studiach humanistycznych: przewodnik praktyczny. - Warszawa, Łódź : Wydaw. Naukowe PWN, 1998. |
Zakres tematów: |
Zajęcia koncentrują się na monitorowaniu przebiegu realizacji prac magisterskich (dyskusji nad oraz ewaluacji kolejnych fragmentów – rozdziałów pracy), w szczególności w zakresie doboru, adekwatności i poprawności ujęć i koncepcji teoretycznych związanych z tematami prac, wykorzystywanych w pracach materiałów źródłowych i literatury przedmiotu oraz metod badań. Tematem zajęć jest również rozważenie poprawności i adekwatności struktury pracy (wyboru i sposobu omawiania związanych z celem pracy zagadnień, układu i podziału treści), języka pracy, prezentacji wyników studiów (umiejętności wysnuwania wniosków), strony formalnej prac. |
Metody dydaktyczne: |
metody dydaktyczne - metoda podająca, - dyskusja w grupie moderowana przez prowadzącego, - konsultacje indywidualne. |
Metody i kryteria oceniania: |
metody i kryteria oceniania - ocena przez prowadzącego całości pracy licencjackiej. Główne kryteria oceny pracy mają charakter jakościowy i dotyczą: - teoretycznego ujęcia / omówienia problemu badawczego, - doboru i wykorzystania metod badań, - struktury pracy (podziału treści pracy na rozdziały, kolejności, sposobu prezentacji omawianych tez i zagadnień) - doboru i wykorzystania materiałów źródłowych oraz literatury przedmiotu, - języka pracy, - strony formalnej pracy. Aby otrzymać ocenę dostateczną student składa całość pracy magisterskiej, która jest poprawna w ujęciu wskazanych kryteriów oceny pracy. Wywód przedstawiony w pracy jest dostatecznie spójny i logiczny. Aby otrzymać ocenę dobrą student składa całość pracy magisterskiej, która jest poprawna w ujęciu wskazanych kryteriów oceny pracy. Przedstawiona do oceny praca odzwierciedla dobrą wiedzę merytoryczną w zakresie tematu pracy oraz umiejętność prowadzenia na dobrym poziomie spójnego i logicznego wywodu. Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student składa całość pracy magisterskiej, która jest poprawna w ujęciu wskazanych kryteriów oceny pracy. Przedstawiona do oceny praca odzwierciedla bardzo dobrą wiedzę merytoryczną w zakresie tematu pracy oraz umiejętność prowadzenia na bardzo dobrym poziomie spójnego i logicznego wywodu. |
Uwagi: |
4 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.