Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmiot fakultatywny SOiZ-6; Organizational leadership [05-SO-OZ-S1-OL] semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot fakultatywny SOiZ-6; Organizational leadership [05-SO-OZ-S1-OL]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:35 - 11:05
sala 236
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Maja Drzazga-Lech
Literatura:

1. Cary Cherniss, Emiotional Inteligence and Organizational Effectivness in:

The Emotionally Intelligent Workplace. How to select for, measure, an improve emotional intelligence in individuals, groups and organizations, Carry Cherniss, Daniel Goleman edit.

2. Daniel Goleman, Issue in Paradigm Building in: The Emotionally Intelligent Workplace. How to select for, measure, an improve emotional intelligence in individuals, groups and organizations, Carry Cherniss, Daniel Goleman edit.

3. Daniel Goleman, An EI-based theory of performance in: The Emotionally Intelligent Workplace. How to select for, measure, an improve emotional intelligence in individuals, groups and organizations, Carry Cherniss, Daniel Goleman edit.

4. Vanessa Urch Druskat, Steven B. Wolff, Group emiotional inteligence and its influence on group effectivness in: The Emotionally Intelligent Workplace. How to select for, measure, an improve emotional intelligence in individuals, groups and organizations, Carry Cherniss, Daniel Goleman edit.

5.Influence and leadership in: Hank A.M. Wilke and Roel W. Meertens, Group Performance, Routledge, 1994.

6. Peter Miller, Self-reflection – the key to effective leadership : https://www.researchgate.net/publication/238601924

7. John Adair, Action - Centered - Leadership, http://www.johnadair.co.uk, CMI management thinker 032

8. Peter Miller, Carol Dalglish, Improving the Leader in You. Leading Change t: https://www.researchgate.net/publication/327416662

9. The CCL Handbook of coaching. A guide for the leader coach, Sharon Ting, Peters Scisco edit.

10. Ricky W. Griffin Gregory Moorhead. Organizational Behavior. Managing people and organizations. Eigth edition.

11. Daniel Goleman, What makes a lider?, Harvard Business Review 1998.

12. W.C.H.Prentice, Understanding leadership, Harvard Business Review, 2004, January.

13. Abraham Zaleznik, Managers and leadres are they different?, Harvard Business Review, 2004, January.

14. Seven Steps for Effective Leadership Development, An Oracle White Paper June 2012

Movie documents to analyse and discussion (for example):

1. Dead poets society, directed by Peter Weir.

2. The 7 Habits of Highly Effective people by Stephen Covey by

3. Social and emotional intelligence by Daniel Goleman, Bussiness and Leadership

4. Butterfly Circus

5. 8 Qualities That Make an Exceptional Leader

6. Celeste Headlee, How to Have a Good Conversation, TEDxCreativeCoast

7. Sheryl Sandberg, Why we have too few women leaders TEDWomen2010

8. Simon Sinek, Why good leader make you feel safe, TED2014

9. Stephen M.R. Covey - 7 Habits of Highly Effective People: Powerful lesson in personal change. London Busines Forum.

Zakres tematów:

1. Emotional Intelligence and Organizational Effectiveness

2. Emotional intelligence competence model for managers

3. Motivation: individual and a group level.

4. Communication skills

5. Savoir-Vivre

6. Managers and leaders

7. Women as a leaders

8.Self-presentation

9.Presentation of a topic.

Metody dydaktyczne:

Case studies

Flipped classroom

Brainstorm

Experts table

Exercise method

Project metod

Online activity, course on moodle platforme (CKO UŚ)

Metody i kryteria oceniania:

1. Attendance during the classes. It is possible to be absent, but onlny during two meetings. In the case of a greater number of absences, students should pass the material processed during the consultation or prepare a short paper on the topic given by the person conducting the classes and based on the literature indicated by the person conducting the classes.

Each student is obligated to study all topics, which were discussed during the classes.

2. Activities during the classes. Students will be informed at the end of each class about their activity. The activity of people who meet the following criteria will be marked on the attendance list:

- Speaking on the basis of knowledge of literature discussed in class.

- Speaking on a topic based on sociological literature from outside the list of lectures discussed in class

- Commitment to the implementation of team tasks during the exercises

5.Realasing a tasks such as self-presentation and presentation of a topic (pecha-kucha).

6. On some topic connected with classes students should work in group (project method).

7. Classes supported by activities on the internet platform

Uwagi:

6 semestr SOiZ, stacjonarne I stopień

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)