Seminarium magisterskie - sem. 3 [06-PS-SM-403]
semestr zimowy 2018/2019
seminarium,
grupa nr 11
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 3 [06-PS-SM-403] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
co drugi wtorek (nieparzyste), 13:30 - 15:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Wojtyna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bedyńska, S. iCypryańska, M.(red.)(2013).Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno Spółka z o.o. Bedyńska,S. i Cypryańska, M.(red.)(2013).Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno Spółka z o.o. Inne aktualne podręczniki dotyczące zagadnień metodologicznych i statystycznych Artykuły podawane na bieżąco w trakcie rozwijania się szczegółowych tematów badawczych seminarzystów Artykuły empiryczne dotyczące rozwijanych przez studentów tematów Wskazane jest korzystanie z materiałów zawartych w czasopismach z ostatnich 5 lat |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Szczegółowe omówienie indywidualnych problemów badawczych Możliwości wykorzystania zaawansowanych metod statystycznych w badaniach własnych Prezentacje indywidualne wyników projektów magisterskich |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Seminarium, prelekcje, dyskusja, prezentacja referatów i koncepcji badań własnych studentów |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną z dwóch ocen cząstkowych (referat, prezentacja). Ostateczna ocena końcowa modułu będzie ustalana według poniższej skali: do 2,9 - niedostateczny 2,91-3,25 - dostateczny 3,26-3,75 - dostateczny plus 3,76-4,25 - dobry 4,26-4,60 - dobry plus powyżej 4,60 - bardzo dobry Referat dotyczący przyjętych rozwiązań statystycznych w celu weryfikacji własnych hipotez badawczych wraz ze wstępnymi wynikami. Referat przygotowany przez studenta ma pokazać jego samodzielność i jakość radzenia sobie z rozpracowaniem szczegółowych zagadnień metodologicznych i statystycznych, odnoszących się do wybranych problemów, będących przedmiotem analizy w ramach seminarium magisterskiego. Kryteria oceny referatu: 5,0 (bdb) – bardzo dobre rozpracowanie zagadnienia, wysoka umiejętność krytycznego przeglądu badań, dobrze dobrane źródła naukowe; 4,5 (db +) – bardzo dobre rozpracowanie zagadnienia, wystarczająca umiejętność krytycznego przeglądu badań, odpowiednio dobrane źródła naukowe; 4,0 (db) – dobre rozpracowanie zagadnienia, wystarczająca umiejętność krytycznego przeglądu badań, odpowiednio dobrane źródła naukowe; 3,5 (dst +) – dobre rozpracowanie zagadnienia, odpowiednio dobrane źródła naukowe; 3,0 (dst) – dostatecznie rozpracowanie zagadnienia, odpowiednio dobrane źródła naukowe; 2,0 (ndst) – niezadowalające rozpracowanie zagadnienia Ustna prezentacja statystycznego opracowania uzyskanego materiału w badaniu własnym Student powinien być w stanie sformułować i uzasadnić w toku zastosowane rozwiązania statystyczne, przyjęte w celu weryfikacji hipotez postawionych w projekcie magisterskim i zaprezentować swoje kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej. Prezentacja ma charakter prezentacji multimedialnej. Kryteria oceny: 5,0 (bdb) – bardzo dobre rozpracowanie tematu, wysokie kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej 4,5 (db +) – bardzo dobre rozpracowanie tematu, wystarczające kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej 4,0 (db) – dobre rozpracowanie tematu, wystarczające kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej; 3,5 (dst +) – dobre rozpracowanie tematu 3,0 (dst) – dostatecznie rozpracowanie tematu 2,0 (ndst) – niezadowalające rozpracowanie tematu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej, student ma prawo do powtórnego przedstawienie referatu w terminie wyznaczonym przez prowadzącego. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej, student ma prawo do powtórnego przedstawienie prezentacji w terminie wyznaczonym przez prowadzącego. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej, student ma prawo do powtórnego przedstawienie pracy w terminie wyznaczonym przez prowadzącego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.