Zaawansowana analiza danych [06-PS-SM-022]
semestr letni 2018/2019
Laboratorium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Zaawansowana analiza danych [06-PS-SM-022] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 109 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:00
sala 109 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 13 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Maria Flakus |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Barańska, Z. (1995 i nast. wyd.). Podstawy metod statystycznych dla psychologów. Ćwiczenia. Gdańsk: Wyd. UG. Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Wydawnictwo Akademicki Sedno. Ferguson, G. A., Takane, Y. (1997 i póź.). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN. King, B. M., Minium, E. W. (2009). Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN. Stanisz, A. (2007). Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 2: Modele liniowe i nieliniowe. Kraków: Stat Soft Polska. Stanisz, A. (2007). Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 3: Analizy wielowymiarowe. Kraków: Stat Soft Polska. Literatura uzupełniająca: Aczer, A. (2000). Statystyka w zarządzaniu. Pełny wykład. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN. Kot, S.M., Jakubowski J., Sokołowski, A., Statystyka, Diffin 2007. Sobczyk, M. (2007). Statystyka, wyd. 5 uzupełnione. Warszawa: PWN. |
Zakres tematów: |
1. Elementy statystyki i psychometrii (statystka opisowa, rozkłady liczebności, graficzna prezentacja danych, rzetelność). 2. Testy zgodności do badania normalności rozkładu (χ2 oraz λ Kołmogorowa) 3. Testy parametryczne dla dwóch średnich niezależnych 4. Testy parametryczne dla dwóch średnich zależnych 5. Testy dla wielu średnich, analiza wariancji ANOVA (pomiary niezależne) 6. Testy dla wielu średnich, analiza wariancji dla pomiarów zależnych 7. Testy nieparametryczne dla dwóch prób niezależnych 8. Testy nieparametryczne dla dwóch prób zależnych 9. Testy nieparametryczne dla wielu prób niezależnych 10. Testy nieparametryczne dla wielu prób zależnych 11. Analiza zależności zmiennych mierzalnych i niemierzalnych 12. Wielkość efektu dla porównań dwóch prób 13. Wielkość efektu dla porównań wielu prób 14. Zastosowanie poznanych testów w praktycznej pracy z tekstem naukowym 15. Kolokwium (test). 16. Analiza współzależności - regresja wieloraka (2 bloki zajęciowe) 17. Analiza efektów pośrednich - analiza mediacji, analiza interakcji. (1 blok zajęciowy). Analiza skupień k-średnich (1 blok zajęciowy) 18. Analiza czynnikowa (1 blok zajęciowy) 19. Dwuczynnikowa analiza wariancji (1 blok zajęciowy) 20. Praktyczne zastosowanie zaawansowanych metod statystycznych w badaniach naukowych w psychologii. 21. Kolokwium (test) |
Metody dydaktyczne: |
Studia literatury; opracowywanie zadań domowych; praca z programem komputerowym Statistica. Laboratoria: sala komputerowa, z oprogramowaniem komputerowym STATISTICA, dla grupy do 13 osób, rzutnik. |
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia ocen uzyskanych w ramach przyjętych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: Testy wiedzy i umiejętności - w liczbie trzech w ciągu semestru (70%); zadania domowe (30%) (A) Test wiedzy i umiejętności: Ocena z testu stanowi 70% oceny końcowej Ocenie podlega ilość poprawnie rozwiązanych zadań testu. 5,0 (bdb) – od 91% do 100% poprawnych odpowiedzi w teście; 4,5 (db +) – od 81% do 90% poprawnych odpowiedzi w teście; 4,0 (db) – od 71% do 80% poprawnych odpowiedzi w teście; 3,5 (dst +) – od 61% do 70% poprawnych odpowiedzi w teście; 3,0 (dst) – od 51% do 50% poprawnych odpowiedzi w teście; 2,0 (ndst) – od 0% do 50% poprawnych odpowiedzi w teście. (B) Zadania domowe: Ocena z zadań stanowi 30% oceny końcowej. Ocenie podlega ilość poprawnie rozwiązanych etapów analizy statystycznej w poszczególnych zadaniach: 5,0 (bdb) – od 91% do 100% poprawnie rozwiązanych etapów analizy; 4,5 (db +) – od 81% do 90% poprawnie rozwiązanych etapów analizy; 4,0 (db) – od 71% do 80% poprawnie rozwiązanych etapów analizy; 3,5 (dst +) – od 61% do 70% poprawnie rozwiązanych etapów analizy; 3,0 (dst) – od 51% do 50% poprawnie rozwiązanych etapów analizy; 2,0 (ndst) – od 0% do 50% poprawnie rozwiązanych etapów analizy. Ocena z zadań domowych to średnia ocen z pojedynczych zadań (ok 4-5 na semestr) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.