Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teoria wychowania 12-OA-S1-3TW
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Teoria wychowania 12-OA-S1-3TW
Zajęcia semestr letni 2018/2019 (2018/2019L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 12:00 - 12:45
sala 120
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Tomasz Kopczyński
Literatura:

1. B. Śliwerski: „Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania”, wyd. Impuls, Kraków 2010;

2. Cele i osiągnięcia w uczeniu się, red. Waldemar Kozłowski. - Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2006.

3. Alfie Kohn: „Wychowanie bez nagród i kar”, wyd. MiND, Kraków 2013.

4. Edukacja i świadomość finansowa : doświadczenia i perspektywy / red. nauk. Małgorzata Iwanicz-Drozdowska. - Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2011.

5. Raport z badania „SheFO” poświęconego roli kobiet i mężczyzn w biznesie oraz zespołach zarządzających finansam.[http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/pl/Documents/Reports/pl_Raport-SheFO_2011.pdf] (data dostępu 11.11.2014).

6. Agresja i przemoc w szkole : przyczyny, rozpoznawanie, zapobieganie / pod red. Ireny Pufal-Struzik. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2007.

7. Dyktatorzy emocjonalni : jak radzić sobie z ludźmi, którzy chcą kontrolować nasze życie : toksykologia emocjonalna / Patricia Evans ; [tł.: Cezary Matkowski]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion : Sensus, cop. 2010.

8. Inteligencja emocjonalna : fakty, mity, kontrowersje / red. nauk. Magdalena Śmieja, Jarosław Orzechowski ; [przekł. Maciej Sekerdej]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.

9. Pedagogika mass mediów / Adam Lepa. - Wyd. 2 poszerz. - Łódź : Archidiecezjalne Wydaw. Łódzkie, 2000.

10. Muzykoterapia i wizualizacja w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych studentów pedagogiki / Krzysztof Stachyra. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009.

11. Demokracja totalitarna / Zygmunt Zieliński. - Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, cop. 2012.

12. Pedagogika kultury w zarysie / Janusz Gajda ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006.

13. Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013.

14. Pedagogika emancypacyjna : [rozwój świadomości krytycznej człowieka] / Maria Czerepaniak-Walczak. - Wyd. 1 w jęz. pol. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006.

15. Edukacja całożyciowa - kompetencje cywilizacyjne a regionalny rynek pracy / red. Bożena Pactwa, Paulina Rojek-Adamek ; Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach. - Tychy : Śląskie Wydawnictwa Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych, 2006.

Zakres tematów:

1. Znaczenie i rola programów nauczania w szkolnictwie a perspektywy i wymagania gospodarcze Polski w programach ministerialnych.

2. Pedagogika zdrowia.

3. Znaczenie celu i celowości w wychowaniu – teleologia wychowania

4. Edukacja finansowa dzieci i młodzieży.

5. Edukacja finansowa kobiet.

6. Problem przemocy w szkole i wychowaniu – programy naprawcze, etiologia.

7. Pedagogika serca M. Łopatkowej – znacznie emocjonalnej strony w wychowaniu.

8. Pedagogika mediów – Mcdonaldyzacja społeczeństwa.

9. Rola muzyki i dźwięku w procesie samodoskonalenia i samokształcenia na podstawie badań z zakresu muzykoterapii.

10. Totalitaryzm, nacjonalizm, kosmopolityzm i eurosceptycyzm – czyli jak korporacje

i dyktatorzy wychowują masy.

11. Pedagogika kultury w zarysie - „Biała Masajka”.

12. Neurodydaktyka czyli znaczenie neuronów w procesie nauczania i uczenia się.

13. Pedagogika emancypacyjna.

14. Kompetencje przyszłości w wychowaniu młodzieży.

15. Cywilizacyjne wychowanie do konsumpcjonizmu.

16. Elementy szybkiej i skutecznej nauki. Na podstawie portali edukacyjnych.

17. Znaczenie transformacji ekonomiczno-politycznej w 1989 roku dla wychowania przyszłych pokoleń.

Metody dydaktyczne:

- dyskusja, warsztaty,

- metoda projektów, metoda mini prezentacji wybranego zagadnienia

- indywidualne/zespołowe (w zależności od liczebności grupy, a także preferencji studentów),

- podawcza mini wykłady.

Metody i kryteria oceniania:

- zgodność pracy z wybranym tematem i doborem literatury,

- poprawność merytoryczna w formułowym przekazie,

- zachowanie proporcji pomiędzy wiedzą teoretyczną a empiryczną,

- dbałość o detale prezentowanej pracy,

- różnorodność formy przekazu i interakcji z grupą,

(szczegółowy wykaz elementów (17 pkt.) poprawnej prezentacji/projektu na stronie Google dysk „Teoretyczne podstawy wychowania”).

Maksymalna ilość punktów 100.

Możliwość zdobycia dodatkowych punktów za obecność, aktywność, zaangażowanie w poszukiwaniu nowych źródeł dotyczących danej tematyki, 15pkt.

90-100 pkt 5,0

80-89 pkt 4,5

70-79 pkt 4,0

60-69 pkt 3,5

50-59 pkt 3,0

Poniżej 50 pkt 2,0

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.