Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat terapeuty w pracy z dziećmi i młodzieżą (moduł w języku angielskim) [12-OA-S1-3WT.1-DM] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztat terapeuty w pracy z dziećmi i młodzieżą (moduł w języku angielskim) [12-OA-S1-3WT.1-DM]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 12:15 - 13:00
sala 8
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Dorota Prysak
Literatura:

Heaton J.A., Podstawy umiejętności terapeutycznych, 2005, Gdańsk.

Gelso Ch., Hayes., Relacja terapeutyczna, 2005, Gdańsk.

Jones C., Co wolno, a czego nie wolno terapeucie, 2005, Gdańsk.

Knapp H., Komunikacja w terapii, 2009, Warszawa.

Kottler J., Skuteczny terapeuta, 2005, Gdańsk.

Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka, 2005, Gdańska.

Sikorski W., Bezsłowne komunikowanie się w psychoterapii, 2004, Kraków.

Sikorski W., Gesty zamiast słów, 2007, Kraków.

Yalom I.D., Stając się sobą. Pamiętnik psychiatry, Wydawnictwo Czarna Owca, 2018, Warszawa.

Zakres tematów:

Celem zajęć jest wprowadzenie w wiedzę i specjalistyczną terminologię związaną ze specyfiką pracy terapeuty z dziećmi i młodzieżą. Zakres treści realizowanych w ramach zajęć obejmuje:

- pojęcia terapeuty, historyczny proces wyłania się kategorii zawodowej;

- charakterystykę środowisk zawodowych terapeuty;

- zakres zadań zawodowych;

- rozróżnienie stylów terapeutycznych - relacje;

- charakterystykę grupy społecznej jako środowiska działań terapeutycznych wobec dzieży i młodzieży – sytuacje kryzysowe; analizę środowisk pracy terapeuty (analiza i ocena wybranych projektów i działań ).

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega:

- zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego (wg. tab. „wymagania merytoryczne”), samodzielność w wyborze, analizie i ocenie prezentowanych działań oraz systematyczne uczestnictwo w zajęciach konwersatoryjnych.

1. Konspekt (pomysłowość, przejrzystość, klarowność przekazu)

Zajęcia w grupie (trafność doboru metody, współpraca w grupie, umiejętność radzenia sobie z dziećmi, pomoce przygotowane do zajęć, sposób przeprowadzenia zajęć, zaangażowanie poszczególnych członków zespołu, pomysłowość oraz zadowolenie dzieci z przeprowadzonych zajęć)

Ocena:

(5.0) Bardzo dobra– przygotowanie własnej indywidualnej części projektu „osobistego folderu terapeuty” wchodzącego w projekt grupowy jako całość towarzyszącego prezentacji na co najmniej ocenę bdb., obecność 90%, aktywny udział w zajęciach, praca ponad pogram (recenzja książki z zakresu terapii, wykonanie pomocy dydaktycznej, udział w konferencji, seminarium w nawiązaniu do przedmiotu),

(4.0) Dobra - przygotowanie projektu „osobistego folderu terapeuty” towarzyszącego prezentacji na co najmniej ocenę bd., obecność 90%, aktywny udział w zajęciach, oraz udział w innych wydarzeniach naukowo-dydaktycznych,

(3.0) Dostateczna - przygotowanie części projektu „osobistego folderu terapeuty” wchodzącego w projekt grupowy jako całość towarzyszącego prezentacji towarzyszącego prezentacji na co najmniej ocenę dost., obecność 60%.

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)