Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metody twórczej resocjalizacji 12-PE-RM-S2-MTR
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metody twórczej resocjalizacji 12-PE-RM-S2-MTR
Zajęcia semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 10:30 - 12:00
sala 8
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 9
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza resocjalizacja : wybrane metody pomocy dzieciom i młodzieży. 1996

KONOPCZYŃSKI Marek : Metody twórczej resocjalizacji. 2006

KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza Resocjalizacja Zarys koncepcji rozwijania potencjałów. W: Resocjalizacja Polska, 7/2014

KONOPCZYŃSKI Marek : Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących. 2014

KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza resocjalizacja. Kształtowanie nowych tożsamości W: Resocjalizacja tom I, B. Urban, J. Stanik (red. naukowa), Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007, str. 278-317.

KONOPCZYŃSKI Marek : Resocjalizacja. Destygmatyzacja poprzez kreowanie alternatywnych autoprezentacji w: Polska Resocjalizacja i więziennictwo. Konteksty – praktyki – studia. Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej, Z. Jasiński i D. Widelak (red.) Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2009, str. 59.

KONOPCZYŃSKI Marek :Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym. Koncepcja heurystyczna (w) Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, I. Pospiszyl, M. Konopczyński (red), Wydawnictwo Pedagogium, Warszawa 2007, str. 83-90.

Zakres tematów:

Istota założeń „nowej” twórczej resocjalizacji Marka Konopczyńskiego:

- założenia teoretyczne – zmiana tożsamości, empatia, potencjał

- arteterapia, twórczość a twórcza resocjalizacja

- różnice między tradycyjną a twórczą resocjalizacją

Karty dialogowe – jako narzędzie pracy w twórczej resocjalizacji

Teatr w resocjalizacji

Sztuki plastyczne w twórczej resocjalizacji

Muzyka w resocjalizacji

Sport w resocjalizacji

Drama, socjodrama i psychodrama w resocjalizacji

Przygotowanie, przeprowadzenie i analiza projektów grupowych

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące, praca w grupach, drama, metody projekcyjne, dyskusje, projekty grupowe, pogadanki, praca z narzędziami socjoterapeutycznymi, wykorzystanie dostępnych narzędzi, gier w pracy z grupą

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie ciągłe do zajęć.

Przygotowanie (konspekt) i przeprowadzenie projektu grupowego (we wskazanej grupie docelowej).

Uwagi:

RM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.