Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody twórczej resocjalizacji [12-PE-RM-S2-MTR] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody twórczej resocjalizacji [12-PE-RM-S2-MTR]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 10:30 - 12:00
sala 8
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 9
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza resocjalizacja : wybrane metody pomocy dzieciom i młodzieży. 1996

KONOPCZYŃSKI Marek : Metody twórczej resocjalizacji. 2006

KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza Resocjalizacja Zarys koncepcji rozwijania potencjałów. W: Resocjalizacja Polska, 7/2014

KONOPCZYŃSKI Marek : Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących. 2014

KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza resocjalizacja. Kształtowanie nowych tożsamości W: Resocjalizacja tom I, B. Urban, J. Stanik (red. naukowa), Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007, str. 278-317.

KONOPCZYŃSKI Marek : Resocjalizacja. Destygmatyzacja poprzez kreowanie alternatywnych autoprezentacji w: Polska Resocjalizacja i więziennictwo. Konteksty – praktyki – studia. Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej, Z. Jasiński i D. Widelak (red.) Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2009, str. 59.

KONOPCZYŃSKI Marek :Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym. Koncepcja heurystyczna (w) Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, I. Pospiszyl, M. Konopczyński (red), Wydawnictwo Pedagogium, Warszawa 2007, str. 83-90.

Zakres tematów:

Istota założeń „nowej” twórczej resocjalizacji Marka Konopczyńskiego:

- założenia teoretyczne – zmiana tożsamości, empatia, potencjał

- arteterapia, twórczość a twórcza resocjalizacja

- różnice między tradycyjną a twórczą resocjalizacją

Karty dialogowe – jako narzędzie pracy w twórczej resocjalizacji

Teatr w resocjalizacji

Sztuki plastyczne w twórczej resocjalizacji

Muzyka w resocjalizacji

Sport w resocjalizacji

Drama, socjodrama i psychodrama w resocjalizacji

Przygotowanie, przeprowadzenie i analiza projektów grupowych

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące, praca w grupach, drama, metody projekcyjne, dyskusje, projekty grupowe, pogadanki, praca z narzędziami socjoterapeutycznymi, wykorzystanie dostępnych narzędzi, gier w pracy z grupą

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie ciągłe do zajęć.

Przygotowanie (konspekt) i przeprowadzenie projektu grupowego (we wskazanej grupie docelowej).

Uwagi:

RM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)