Metody twórczej resocjalizacji [12-PE-RM-S2-MTR]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody twórczej resocjalizacji [12-PE-RM-S2-MTR] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza resocjalizacja : wybrane metody pomocy dzieciom i młodzieży. 1996 KONOPCZYŃSKI Marek : Metody twórczej resocjalizacji. 2006 KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza Resocjalizacja Zarys koncepcji rozwijania potencjałów. W: Resocjalizacja Polska, 7/2014 KONOPCZYŃSKI Marek : Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących. 2014 KONOPCZYŃSKI Marek : Twórcza resocjalizacja. Kształtowanie nowych tożsamości W: Resocjalizacja tom I, B. Urban, J. Stanik (red. naukowa), Wydawnictwo PWN, Warszawa 2007, str. 278-317. KONOPCZYŃSKI Marek : Resocjalizacja. Destygmatyzacja poprzez kreowanie alternatywnych autoprezentacji w: Polska Resocjalizacja i więziennictwo. Konteksty – praktyki – studia. Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej, Z. Jasiński i D. Widelak (red.) Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2009, str. 59. KONOPCZYŃSKI Marek :Twórcza resocjalizacja w środowisku otwartym. Koncepcja heurystyczna (w) Resocjalizacja – w stronę środowiska otwartego, I. Pospiszyl, M. Konopczyński (red), Wydawnictwo Pedagogium, Warszawa 2007, str. 83-90. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Istota założeń „nowej” twórczej resocjalizacji Marka Konopczyńskiego: - założenia teoretyczne – zmiana tożsamości, empatia, potencjał - arteterapia, twórczość a twórcza resocjalizacja - różnice między tradycyjną a twórczą resocjalizacją Karty dialogowe – jako narzędzie pracy w twórczej resocjalizacji Teatr w resocjalizacji Sztuki plastyczne w twórczej resocjalizacji Muzyka w resocjalizacji Sport w resocjalizacji Drama, socjodrama i psychodrama w resocjalizacji Przygotowanie, przeprowadzenie i analiza projektów grupowych |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące, praca w grupach, drama, metody projekcyjne, dyskusje, projekty grupowe, pogadanki, praca z narzędziami socjoterapeutycznymi, wykorzystanie dostępnych narzędzi, gier w pracy z grupą |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie ciągłe do zajęć. Przygotowanie (konspekt) i przeprowadzenie projektu grupowego (we wskazanej grupie docelowej). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
RM |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.