Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika zabawy [12-PE-OT-S2-PZ] semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika zabawy [12-PE-OT-S2-PZ]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 10:00 - 10:45
sala 118
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 11
Prowadzący: Aleksandra Gancarz
Literatura:

--> Adamowska L.: Pedagogika zabawy. W: T. Pilch (red.): Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. IV, P. Warszawa 2005.

--> Adams K.: Jak wydobyć geniusza ze swojego dziecka. Zabawy i ćwiczenia rozwijające intelekt dzieci w wieku od 0 do 11 lat. Warszawa 2011

--> Andrychowska-Biegacz J.: Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych. 50 przykładów zajęć do praktycznego wykorzystania. Wyd. 2. Rzeszów 2006.

--> Baum H.: Z nim się nie bawię! O odrzuceniu i wykluczeniu z grupy. Tłum. A. Kalińska, Kielce 2005.

--> Huizinga J.: Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury. Tłum. M. Kurecka, W. Wirpsza, Warszawa 1985.

--> Karbowniczek M.: Wykorzystanie pedagogiki zabawy w pracy dydaktyczno-wychowawczej. W: K. Baranowicz (red.): Pedagogika alternatywna - dylematy praktyki. Łódź - Kraków 1995.

--> Młynarczuk A., Potoniec K.: Edukacja międzykulturowa wobec integracji dzieci polskich i czeczeńskich na przykładzie projektu "Ku wzbogacającej różnorodności". Białystok 2009.

--> Pankowska K.: Pedagogika dramy. Teoria i praktyka. Warszawa 2000.

--> Rau K., Ziętkiewicz E.: Jak aktywizować uczniów. "Burza mózgów" i inne techniki w edukacji. Poznań 2000.

--> Ryszka R.: Pedagogika przeżyć praktycznie. O innej metodzie pracy grupowej. Kraków 2016.

--> Vopel K.W.: Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Kielce 2009.

--> Wimmer T.: Pedagogika zabawy - "nauka zmysłowa". W: M. Thanhoffer, R. Reichel, R. Rabenstein (red.): Nauczanie kreatywne. Lublin 1997.

--> Zaorska Z.: Pedagogika zabawy - inny styl wychowania. "Credo" 1991, nr 2.

--> "Grupa i Zabawa" - kwartalnik Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów Klanza.

Zakres tematów:

1. Definicja, cechy i funkcje zabawy.

2. Zabawa jako źródło kultury.

3. Zagrożenia wynikające z zabaw.

4. Promocja kultury (np. polskiej, romskiej) poprzez gry i zabawy.

5. Zabawy z zakresu edukacji międzykulturowej.

6. Zabawy z zakresu edukacji społecznej.

7-14. Zabawy rozmaite - propozycje studentów.

15. Podsumowanie.

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów,

metoda warsztatowa

Metody i kryteria oceniania:

Przeprowadzenie zajęć w grupie ćwiczeniowej.

Kryteria oceniania:

- pomysłowość i oryginalność pomysłu,

- refleksyjne podejście do proponowanych zabaw - określenie ich celów, wartości i adresatów.

Uwagi:

OT

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)