Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kulturowe uwarunkowania negocjacji [02-MP-S3-KUN] semestr zimowy 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kulturowe uwarunkowania negocjacji [02-MP-S3-KUN]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 207
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Egzamin z modułu
Prowadzący: Ewa Biłas-Pleszak
Literatura:

NEGOCJACJE - KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA

1. Bieleń S., Negocjacje w stosunkach międzynarodowych, Warszawa 2013.

2. Czerwiński M., Lekcja włoska, Warszawa 1967.

3. Gesteland R. R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Warszawa 2000.

4. Hamden-Tuner C., Trompenars A., Siedem kultur kapitalizmu. USA, Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, Holandia, Kraków 2000.

5. Kamińska-Radomska I., Kultura biznesu. Normy i formy, Warszawa 2012.

6. Komunikacja społeczna – negocjacje – edukacja: perspektywa wielu kultur, (red.) Nęcki Z., Maliszewski W. J., Czerwiński K., Toruń 2012.

7. Kendik M., Negocjacje międzynarodowe, Warszawa 2009.

8. Mikułowski-Pomorski J, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Kraków 1999.

9. Niemczyk A., Kędzierski M., O negocjacjach i negocjatorach, Gliwice 2015 (rozdział12).

10. Salacuse J., Negocjacje na rynkach międzynarodowych, Warszawa 1994.

Zakres tematów:

1. Komunikacja międzykulturowa jako dziedzina nauki. Wprowadzenie do przedmiotu (definicja i cele nauki o komunikacji międzykulturowej, typy komunikacji międzykulturowej, podejścia badawcze, źródła kultury, wartości kulturowe, tendencje rasowe, tożsamość narodowa, podmioty kultury).

2. Typologie kultur (kultura zachodnia – kultura wschodnia; kultury niskiego i wysokiego kontekstu, konfucjański syndrom kulturowy, typologia czterech wymiarów, zorientowanie na cele bliskie i odległe).

3. Różnice międzykulturowe miarą tożsamości i odrębności narodowej.

4. Dialog międzykulturowy (modele komunikacyjne, komunikacja z perspektywy różnych kultur) punktem wyjścia negocjacji międzynarodowych.

5. Asymilacja i multikulturowość.

6. Rodzaje stereotypów narodowych oraz ich rola w negocjacjach.

7. Negocjacje dwu i wielostronne a różnice międzykulturowe.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca (np.: elementy wykładu konwersatoryjnego, opis, pogadanka podająca, objaśnienie lub wyjaśnienie, prezentacje multimedialne, praca z tekstem, anegdota)

Metody i kryteria oceniania:

Test zaliczeniowy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)