Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metody badań pedagogicznych 12-PE-S1-5MBP
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metody badań pedagogicznych 12-PE-S1-5MBP
Zajęcia semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 8:50 - 9:35
sala 21
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Grabowska, Aleksandra Minczanowska
Literatura:

Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008, PWN.

Dutkiewicz W.: Podstawy metodologii badań: do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki. Kielce 2000, Wydawnictwo Stachurski.

Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007

Maszke A. W.: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2003, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, WAiP.

Zakres tematów:

1. Planowanie procesu badawczego (zmienne, konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych, problemy badawcze i hipotezy robocze).

Metody, techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach pedagogicznych.

2. Konstruowanie i standaryzacja narzędzi badawczych.

3. Dobór próby i terenu do badań.

4. Realizacja badań.

5. Analiza i interpretacja zgromadzonego materiału empirycznego.

6. Weryfikacja hipotez i formułowanie wniosków.

7. Prezentacje przygotowanych w zespołach projektów badawczych .

Metody dydaktyczne:

analiza przedstawionych projektów, omówienie zagadnień metodologicznych badań, dyskusja o metodach i narzędziach badawczych

Metody i kryteria oceniania:

Metoda projektu - ćwiczenia w projektowaniu programów prostych badań pedagogicznych.

Prezentacja koncepcji, tematyki, metodologii oraz wyników przeprowadzonej pracy badawczej.

Uwagi:

dr Minczanowska ZEWiWP, prof. Grabowska

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.