Opieka i wsparcie osób z niepełnosprawnością [12-PE-AR-S1-3OIW]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Opieka i wsparcie osób z niepełnosprawnością [12-PE-AR-S1-3OIW] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 10 |
Prowadzący: | Urszula Klajmon-Lech |
Literatura: |
Baczała D., J. J. Błeszyński, M. Zaorska (red.): Osoba z niepełnosprawnością : opieka, terapia, wsparcie. Toruń 2009. Kaczan R. :Jaka pomoc i dla kogo? : wsparcie indywidualne i instytucjonalne a aktywizacja zawodowa osób z ograniczeniem sprawności. Warszawa : Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej "Academica", 2008. Czasopismo „Niepełnosprawność i Rehabilitacja” – wybrane numery Czasopismo” Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (PERSON) – wybrane numery Gajdzica Z. (red.): Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. Klajmon-Lech U.: Trajektoria życia rodziców dzieci z rzadką chorobą genetyczną. Formy społecznego wsparcia. Toruń 2018. Kwaśniewska G. , Wojnarska A.: Aktualne problemy wsparcia osób niepełnosprawnych. Lublin 2004. Obuchowska I. (red.): Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 1995. Wyczesany J.: Pedagogika upośledzonych umysłowo. Kraków 2009, Wyd. Impuls |
Zakres tematów: |
ajęcia wprowadzające. 2 g. 2. Wizyta w placówkach rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych: a) Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym ul Mickiewicza 13 (4 g.) b) Świetlicy terapeutycznej Cieszyn ul Wałowa (4g) 3. Przygotowanie w grupach (dwuosobowych) projektu zajęć dla wybranej grupy zajęciowej (dzieci, młodzieży lub dorosłych) a) Analiza programów 4 g. b) Zapoznanie się z wybranymi metodami i technikami wychowawczo-rehabilitacyjnymi – studenci indywidualnie przedstawiają wybrane metody 4 g. c) Przygotowanie projektu 6 g. 4. Prezentacja projektów 4 g. 5. Podsumowanie zajęć 2 g. |
Metody dydaktyczne: |
Analiza tekstu, praca w grupach, problemowa |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci w grupach przygotowują projekty dotyczące opieki i wsparcia osób z niepełnosprawnością. Przedstawiają prezentacje dotyczącą problematyki omawianej na zajęciach i związaną z tematyka wykładów. Podstawą zaliczenia jest obecność na wykładach, zaliczenie projektu oraz prezentacji conajmniej na ocenę dostateczną. Ocena jest średnia arytmetyczną z projektu i prezentacji pod warunkiem, że student jest uczestnikiem wykładów z przedmiotu. |
Uwagi: |
dr U. Klajmon-Lech |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.