Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Opieka i wsparcie osób z niepełnosprawnością [12-PE-AR-S1-3OIW] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Opieka i wsparcie osób z niepełnosprawnością [12-PE-AR-S1-3OIW]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:40 - 13:10
sala 017
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 10
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

Baczała D., J. J. Błeszyński, M. Zaorska (red.): Osoba z niepełnosprawnością : opieka, terapia, wsparcie. Toruń 2009.

Kaczan R. :Jaka pomoc i dla kogo? : wsparcie indywidualne i instytucjonalne a aktywizacja zawodowa osób z ograniczeniem sprawności. Warszawa : Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej "Academica", 2008.

Czasopismo „Niepełnosprawność i Rehabilitacja” – wybrane numery

Czasopismo” Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (PERSON) – wybrane numery

Gajdzica Z. (red.): Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009.

Klajmon-Lech U.: Trajektoria życia rodziców dzieci z rzadką chorobą genetyczną. Formy społecznego wsparcia. Toruń 2018.

Kwaśniewska G. , Wojnarska A.: Aktualne problemy wsparcia osób niepełnosprawnych. Lublin 2004.

Obuchowska I. (red.): Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 1995.

Wyczesany J.: Pedagogika upośledzonych umysłowo. Kraków 2009, Wyd. Impuls

Zakres tematów:

ajęcia wprowadzające. 2 g.

2. Wizyta w placówkach rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych:

a) Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym ul Mickiewicza 13 (4 g.)

b) Świetlicy terapeutycznej Cieszyn ul Wałowa (4g)

3. Przygotowanie w grupach (dwuosobowych) projektu zajęć dla wybranej grupy zajęciowej (dzieci, młodzieży lub dorosłych)

a) Analiza programów 4 g.

b) Zapoznanie się z wybranymi metodami i technikami wychowawczo-rehabilitacyjnymi – studenci indywidualnie przedstawiają wybrane metody 4 g.

c) Przygotowanie projektu 6 g.

4. Prezentacja projektów 4 g.

5. Podsumowanie zajęć 2 g.

Metody dydaktyczne:

Analiza tekstu, praca w grupach, problemowa

Metody i kryteria oceniania:

Studenci w grupach przygotowują projekty dotyczące opieki i wsparcia osób z niepełnosprawnością.

Przedstawiają prezentacje dotyczącą problematyki omawianej na zajęciach i związaną z tematyka wykładów.

Podstawą zaliczenia jest obecność na wykładach, zaliczenie projektu oraz prezentacji conajmniej na ocenę dostateczną. Ocena jest średnia arytmetyczną z projektu i prezentacji pod warunkiem, że student jest uczestnikiem wykładów z przedmiotu.

Uwagi:

dr U. Klajmon-Lech

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)