Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjologia wychowania [06-PE-OG-S1-05] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Socjologia wychowania [06-PE-OG-S1-05]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 105
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: 36
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Bielska
Literatura:

Bibliografia:

- Buczkowski A., Dwa różne światy, czyli jak socjalizuje się dziewczynkę i chłopca, [w:] Od mężczyzny do kobiety i z powrotem: rozważania o płci w kulturze, Brach-Czaina J. (red.), Białystok 1997.

- Gruchoła M., Od Pokolenia X do Pokolenia Alfa – wartości mediów, [w:] Wartości w mediach, wartości mediów, Hofman I., Kępa-Figura D. (red.), Lublin 2014.

- Karkowska M., Skalski T., Kultura, socjalizacja, tożsamość, Kraków 2010.

- Karkowska M., Socjologia wychowania – wybrane elementy. Mechanizmy socjalizacji i edukacja szkolna, Łódź 2007.

- Piotrowski P., Subkultury młodzieżowe: aspekty psychospołeczne, Warszawa 2003.

- Szlendak T., Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2010.

- Znaniecki F., Socjologia wychowania, Warszawa 2001.

Netografia:

- Błasiak J., Makdonalyzacja czy wychowanie?, https://www.google.pl/ url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved =0ahUKEwjLw6qIzK_PAhXFDywKHbUSD6UQFggpMAI&url=http%3A%2F%2Fcejsh.icm.edu.pl%2Fcejsh%2Felement%2Fbwmeta1.element.desklight-fdcf9529-573f-46e1-8276-1738a416c505%2Fc%2FJulita_Blasiak_Makdonaldyzacja_czy_wychowanie.pdf&usg=AFQjCNEC4EX-hZTFo97jmbsdqhgjNla-8g&sig2=h69fexLaS8gRb1fB2KmM3g& bvm=bv.133700528,d.bGg [dostęp: 27.09.2016].

- Kamińska A., Miejsce rodziny w życiu człowieka ponowoczesnego, „Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Humanitas – Pedagogika”, 13/2016 http://www.humanitas.edu.pl/resources/upload/dokumenty/Wydawnictwo/Czasopismo%20Pedagogika/Zeszyty%20calosc/Pedagogika%2013_2016%20_sklad.pdf [dostęp: 19.09.2016].

- OnOff, Generacja Z, https://www.youtube.com/watch?v=RF4WuVR GiZM [dostęp: 27.09.2016].

- Ostaszewska A., Popkulturowe ramy tożsamości. Media, kultura popularna, Internet jako nowe środowiska kształtowania tożsamości, https://www.ore.edu.pl/materialy-do-pobrania/category/57-zdrowie-psychiczne-dzieci-i-modziey?download=1147:popkulturowe-ramy-tosamoci.-media-kultura-popularna-internet-jako-nowe-rodowiska-ksztatowania-tosamoci [dostęp:27.09.2016].

- Po Zajęciach., Ukryty program szkoły, https://www.youtube.com/watch?v=hkXZEMFuydw [dostęp: 27.09.2016].

- Suchocka A., Przemoc symboliczna jako element ukrytego programu kształcenia polskiej szkoły, „Zeszyty naukowe Akademii Marynarki Wojennej”, 4/2011 http://www.amw1.iq.pl/library/File/ZeszytyNauko we/2011/ZN_4_2011/Suchocka%20A.pdf [dostęp: 29.09.2016].

- Wróblewska-Zawadzka A., Rodzina i płeć w podręcznikach szkolnych - prawo a rzeczywistość, „Aequalitas”, 1/2012, http://aequalitas. ka.edu.pl/2012_v1/A_2012_vol_1_02_Wroblewska.pdf [dostęp: 29.11.2014].

Zakres tematów:

1. Przedmiot socjologii wychowania oraz podstawowe pojęcia tej subdyscypliny.

2. Rola rodziny w procesie wychowania.

3. Rola grupy rówieśniczej w procesie wychowania.

4. Generacje współczesnego społeczeństwa.

5. Ukryte funkcje szkoły.

6. Środki masowego przekazu a proces wychowania.

Metody dydaktyczne:

- praca z literaturą;

- dyskusja;

- gra dydaktyczna.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)