Socjologia wychowania [06-PE-OG-S1-05]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Socjologia wychowania [06-PE-OG-S1-05] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 105 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 30 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 36 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Bielska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Bibliografia: - Buczkowski A., Dwa różne światy, czyli jak socjalizuje się dziewczynkę i chłopca, [w:] Od mężczyzny do kobiety i z powrotem: rozważania o płci w kulturze, Brach-Czaina J. (red.), Białystok 1997. - Gruchoła M., Od Pokolenia X do Pokolenia Alfa – wartości mediów, [w:] Wartości w mediach, wartości mediów, Hofman I., Kępa-Figura D. (red.), Lublin 2014. - Karkowska M., Skalski T., Kultura, socjalizacja, tożsamość, Kraków 2010. - Karkowska M., Socjologia wychowania – wybrane elementy. Mechanizmy socjalizacji i edukacja szkolna, Łódź 2007. - Piotrowski P., Subkultury młodzieżowe: aspekty psychospołeczne, Warszawa 2003. - Szlendak T., Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2010. - Znaniecki F., Socjologia wychowania, Warszawa 2001. Netografia: - Błasiak J., Makdonalyzacja czy wychowanie?, https://www.google.pl/ url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved =0ahUKEwjLw6qIzK_PAhXFDywKHbUSD6UQFggpMAI&url=http%3A%2F%2Fcejsh.icm.edu.pl%2Fcejsh%2Felement%2Fbwmeta1.element.desklight-fdcf9529-573f-46e1-8276-1738a416c505%2Fc%2FJulita_Blasiak_Makdonaldyzacja_czy_wychowanie.pdf&usg=AFQjCNEC4EX-hZTFo97jmbsdqhgjNla-8g&sig2=h69fexLaS8gRb1fB2KmM3g& bvm=bv.133700528,d.bGg [dostęp: 27.09.2016]. - Kamińska A., Miejsce rodziny w życiu człowieka ponowoczesnego, „Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Humanitas – Pedagogika”, 13/2016 http://www.humanitas.edu.pl/resources/upload/dokumenty/Wydawnictwo/Czasopismo%20Pedagogika/Zeszyty%20calosc/Pedagogika%2013_2016%20_sklad.pdf [dostęp: 19.09.2016]. - OnOff, Generacja Z, https://www.youtube.com/watch?v=RF4WuVR GiZM [dostęp: 27.09.2016]. - Ostaszewska A., Popkulturowe ramy tożsamości. Media, kultura popularna, Internet jako nowe środowiska kształtowania tożsamości, https://www.ore.edu.pl/materialy-do-pobrania/category/57-zdrowie-psychiczne-dzieci-i-modziey?download=1147:popkulturowe-ramy-tosamoci.-media-kultura-popularna-internet-jako-nowe-rodowiska-ksztatowania-tosamoci [dostęp:27.09.2016]. - Po Zajęciach., Ukryty program szkoły, https://www.youtube.com/watch?v=hkXZEMFuydw [dostęp: 27.09.2016]. - Suchocka A., Przemoc symboliczna jako element ukrytego programu kształcenia polskiej szkoły, „Zeszyty naukowe Akademii Marynarki Wojennej”, 4/2011 http://www.amw1.iq.pl/library/File/ZeszytyNauko we/2011/ZN_4_2011/Suchocka%20A.pdf [dostęp: 29.09.2016]. - Wróblewska-Zawadzka A., Rodzina i płeć w podręcznikach szkolnych - prawo a rzeczywistość, „Aequalitas”, 1/2012, http://aequalitas. ka.edu.pl/2012_v1/A_2012_vol_1_02_Wroblewska.pdf [dostęp: 29.11.2014]. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Przedmiot socjologii wychowania oraz podstawowe pojęcia tej subdyscypliny. 2. Rola rodziny w procesie wychowania. 3. Rola grupy rówieśniczej w procesie wychowania. 4. Generacje współczesnego społeczeństwa. 5. Ukryte funkcje szkoły. 6. Środki masowego przekazu a proces wychowania. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- praca z literaturą; - dyskusja; - gra dydaktyczna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.