Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych [06-PE-EWP-S1-08]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych [06-PE-EWP-S1-08] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 8 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Cieślar | ||||||||||||||
Literatura: |
1.Z. Semadeni, Matematyka współczesna w nauczaniu dzieci, Warszawa 1975. 2.S. Kucharczyk, Podstawy nauczania początkowego matematyki, wybór zadań. Warszawa 1991. 3.M. Omyła Logika, wybrane zagadnienia. Warszawa 1987. 4.A.Polewczyk, Logika i teoria mnogości jako działanie wiedzotwórcze, [w.] Wstęp do metodologii nauk red. J. Rąb, A. Polewczyk, Gliwice 1995. 5.J. Broda, A. Polewczyk, J. Rąb, Podstawy metodologii nauk, Gliwice 2001. 6.M. Tokarz, Wykłady z logiki, Tychy 1998. 7.B. Stanosz, Wprowadzenie do logiki formalnej, Warszawa 2000. 8.B. Stanosz, Ćwiczenia z logiki, Warszawa 2000. 9.R. Maruszewski. K. Świrydowicz, Podstawy logiki i teorii mnogości, Poznań 2006. 10.K. Wieczorek, Wprowadzenie do logiki, Warszawa 2005. 11.S. Kucharczyk, podstawy nauczania początkowego matematyki. Praca zbiorowa, Opole 1987. |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Elementy logiki matematycznej. 2. Zbiory, działania na zbiorach. 3. Iloczyn kartezjański. 4. Relacje. 5. Funkcje jako relacje. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia, dyskusja. |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzanie w formie pisemnej stopnia opanowania treści z ostatnich zajęć, oceniane w skali 2-5. Ocena z zaliczenia jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych sprawdzianów. Dodatkowo na końcową ocenę ma wpływ aktywność studenta na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.