Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychologia ogólna 06-AR-S1-37
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Psychologia ogólna 06-AR-S1-37
Zajęcia semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi czwartek (parzyste), 13:30 - 15:00
sala 1
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Hyla
Literatura:

Doliński, Strelau (2016). Psychologia Akademicka (tom 1 i 2). GWP

Hayes, Strosahl, Wilson (2013). Terapia Akceptacji i Zaangażowania. Wydawnictwo UJ.

Ostaszewski, Malicki, (2013), Człowiek zwierzę werbalne. Wprowadzenie do Teorii Ram Relacyjnych. Przegląd Psychologiczny, 56, 1, s. 45-57.

Stewart (2014). Mosty zamiast murów. PWN

Zakres tematów:

1. Klasyczne koncepcje człowieka (psychoanalityczne, poznawcze, behawiorystyczne). Zagdanienie świadomości i nieświadomości, genetycznych, biologicznych i środowiskowych uwarunkowań zachowań człowieka.

2. Normalność i „nienormalność” w psychologii. Pojęcie zdrowia i choroby. Współczesne holistyczne modele funkcjonowania człowieka.

3. Teoria Ram Relacyjnych jako kompleksowa teoria ludzkiego poznania i języka.

3. Podstawy komunikacji interpersonalnej. Przyjmowane w komunikacji role Dziecka, Dorosłego i Rodzica według teorii analizy transakcyjnej.

4. Pojęcie kryzysu psychologicznego. Rola wsparcia psychologa w kryzysie. Podstawy rozmowy psychologicznej.

Metody dydaktyczne:

praca w grupach, metoda symulacji, pokaz z objaśnieniem, dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie w formie wypowiedzi ustnej, w której oceniana będzie znajomość poruszanych podczas zajęć tematów. Student losuje zestaw trzech pytań z literatury. Wypowiedź oceniania jest na skali ocen, tj. bardzo dobra, dobra, dostateczna i niedostateczna.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.