Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychologia rozwojowa 06-AR-S1-38
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Psychologia rozwojowa 06-AR-S1-38
Zajęcia semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi wtorek (parzyste), 13:30 - 15:00
sala 1
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Hyla
Literatura:

Bee H., (2004): Psychologia rozwoju człowieka. Poznań, Media &Rodzina.

Harwas-Napierała B., Trempała (red.) (2000); Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa, PWN.

Schaffer R., (2005): Psychologia dziecka. Warszawa, PWN.

Vasta R., Haith M.M., Miller S.A. (1995): Psychologia dziecka. Warszawa, WSiP.

Zakres tematów:

1. Rozwój prenatalny i narodziny. Rozwój człowieka od poczęcia do narodzin. Teratogeny. Prawdy i mity dotyczące rozwoju prenatalnego na przykładzie tzw. efektu Mozarta.

2. Wczesne dzieciństwo. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny.

3. Wiek przedszkolny i szkolny. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny.

4. Adolescencja. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny.

5. Dorosłość. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny.

6. Pojęcie śmierci. Lęk przed śmiercią. Przygotowanie do śmierci i radzenie sobie w obliczu śmiertelności. Pojęcie transcendencji.

Metody dydaktyczne:

praca w grupach, metoda symulacji, pokaz z objaśnieniem, dyskusja dydaktyczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.