Seminarium dyplomowe 12-PE-WIP-S1-7SD.1
semestr letni 2018/2019
seminarium,
grupa nr 6
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe 12-PE-WIP-S1-7SD.1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2018/2019 (2018/2019L)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Zalewska-Bujak | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura podstawowa Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010 (2009). Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2002. Maszke A. W., Metody i techniki badań pedagogicznych, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008. Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009 . Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. literatura uzupełniająca Babbie E., Podstawy badań społecznych, przeł. W. Betkiewicz i inni, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych: metody jakościowe, ilościowe i mieszane, przeł. J. Gilewicz, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch , Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa (od) 2003. Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, przeł. D. Sztobryn, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007. Metody badań pedagogicznych w zarysie, red. A. Góralski, Wydawnictwo Universitas Rediviva, Warszawa 2009. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011 (2010, 2009). Rubacha K., Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004 . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny zajęć wiąże się z wybranym tematem pracy przez Studenta. Zagadnienia będą omawiane w grupowym (w przypadku treści związanych m. in. z metodologią badań pedagogicznych, strukturą prac empirycznych w pedagogice) oraz indywidualnym cyklu spotkań i konsultacji związanych z projektowaniem i przeprowadzaniem własnych badań przez Seminarzystów. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca z tekstem, dyskusja, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania merytoryczne: Wybór oraz studiowanie literatury związanej z podejmowaną problematyką pracy zakończone opracowaniem części teoretycznej pracy. Wstępne opracowanie koncepcji pracy dyplomowej, obejmujące między innymi:ustalenie tematu; wybór literatury podstawowej z zakresu planowanych badań; sformułowanie przedmiotu i celu badań, problemów badawczych, strategii i metod badawczych; wybór badanych osób. Kryteria oceny: Skala ocen 2.0-5.0. Ocenie podlega: stopień rozeznania w literaturze przedmiotu z zakresu planowanych badań oraz poprawność merytoryczna i językowa opracowanego konspektu pracy dyplomowej. Wymogi formalne projektu pracy: czcionka Times New Roman; rozmiar czcionki 12; odstęp 1,5. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr M. Zalewska-Bujak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.