Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe 12-PE-WIP-S1-7SD.1
semestr letni 2018/2019
seminarium, grupa nr 6

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe 12-PE-WIP-S1-7SD.1
Zajęcia semestr letni 2018/2019 (2018/2019L) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 9:00 - 10:30
sala 08
Niemcewicza 6 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 4
Prowadzący: Małgorzata Zalewska-Bujak
Literatura:

literatura podstawowa

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010 (2009).

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2002.

Maszke A. W., Metody i techniki badań pedagogicznych, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008.

Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009 .

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.

literatura uzupełniająca

Babbie E., Podstawy badań społecznych, przeł. W. Betkiewicz i inni, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.

Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych: metody jakościowe, ilościowe i mieszane, przeł. J. Gilewicz, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.

Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch , Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa (od) 2003.

Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, przeł. D. Sztobryn, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.

Metody badań pedagogicznych w zarysie, red. A. Góralski, Wydawnictwo Universitas Rediviva, Warszawa 2009.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011 (2010, 2009).

Rubacha K., Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004 .

Zakres tematów:

Zakres tematyczny zajęć wiąże się z wybranym tematem pracy przez Studenta.

Zagadnienia będą omawiane w grupowym (w przypadku treści związanych

m. in. z metodologią badań pedagogicznych, strukturą prac empirycznych w pedagogice) oraz indywidualnym cyklu spotkań i konsultacji związanych z projektowaniem i przeprowadzaniem własnych badań przez Seminarzystów.

Metody dydaktyczne:

praca z tekstem, dyskusja,

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania merytoryczne:

Wybór oraz studiowanie literatury związanej z podejmowaną problematyką pracy zakończone opracowaniem części teoretycznej pracy.

Wstępne opracowanie koncepcji pracy dyplomowej, obejmujące między innymi:ustalenie tematu; wybór literatury podstawowej z zakresu planowanych badań; sformułowanie przedmiotu i celu badań, problemów badawczych, strategii i metod badawczych; wybór badanych osób.

Kryteria oceny:

Skala ocen 2.0-5.0. Ocenie podlega: stopień rozeznania w literaturze przedmiotu z zakresu planowanych badań oraz poprawność merytoryczna i językowa opracowanego konspektu pracy dyplomowej.

Wymogi formalne projektu pracy: czcionka Times New Roman; rozmiar czcionki 12; odstęp 1,5.

Uwagi:

dr M. Zalewska-Bujak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.