Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe cz.2 12-PE-AR-S1-8SD.2
semestr zimowy 2018/2019
seminarium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe cz.2 12-PE-AR-S1-8SD.2
Zajęcia semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 4
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

Dutkiewicz W., Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki. Wydaw. "Stachurski", Kielce 2000.

Dutkiewicz W., Praca magisterska z pedagogiki : przewodnik metodyczny. "Strzelec" : przy współudz. Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kielce 1994.

Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. WSiP, Warszawa 2002.

Krṻger H., Metody badań w pedagogice. GWP, Gdańsk 2005.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2007.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Wyd. Akademickie Żak, Warszawa 2010.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych. „Śląsk”, Katowice.

plus literatura adekwatna do tematu pracy – samodzielnie wyszukana przez seminarzystę.

Zakres tematów:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowym zasobem wiedzy dotyczącej opracowywania koncepcji pracy dyplomowej: budowy i układu części teoretycznej, zagadnień metodologicznych pracy, opracowania wyników badań własnych, ich interpretacji.

Omówienie własnych tematów roboczych; przygotowanie uszczegółowionych tematów rozdziałów i zasad pisania pracy, konstrukcji i redagowania (w tym szczególnie przypisy, aneks, wybór literatury, ilustracje); Tematy prac są związane ze studiowaną specjalnością.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca, metoda problemowa, metody eksponujące, burza mózgów,

konsultacje w obecności innych seminarzystów, analiza przedstawionych fragmentów prac, omówienie zagadnień metodologicznych badań, dyskusja o metodach i narzędziach badawczych oraz prezentacja wyników badań.

Metody i kryteria oceniania:

opracowanie kolejnych etapów pracy (których harmonogram został przyjęty podczas pierwszego semestru seminarium – oddanie na piśmie rozdziałów zwierających przegląd literatury oraz rozdział metodologiczny);

adekwatna terminologia w części teoretycznej i metodologicznej pracy, udział w seminariach, terminowość

Uwagi:

dr U. Klajmon-Lech

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.