B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego [12-OA-N1-9MS.1-S]
semestr zimowy 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego [12-OA-N1-9MS.1-S] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:00 - 17:30
sala 104 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Chrząszcz | ||||||||||
Literatura: |
Kazanowski Z.: Przemiany pokoleniowe postaw wobec osób upośledzonych umysłowo. Wyd. UMCS, Lublin 2011 • Kijak R. J.: Niepełnosprawność intelektualna – między diagnozą a działaniem. Kraków 2012 • Lausch-Żuk J.: Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym, [w:] W. Dykcik (red.): Pedagogika specjalna. Wyd. UAM, Poznań 1997. • Bobińska K., Pietras T., Gałecki P. (red.): Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wyd. Continuo, Wrocław 2012 • Kosakowski Cz. (red.): Nauczanie i wychowanie osób upośledzonych umysłowo. Toruń 2001, Akapit • Sękowska Z.: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998, WSPS • Wrona S., Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji. analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Wyd. Impuls, Kraków 2011 • Wyczesany J.: Pedagogika osób upośledzonych umysłowo. Kraków 2005, Impuls |
||||||||||
Zakres tematów: |
• Edukacja ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – rys historyczny (kształcenie specjalne) • Szkolnictwo specjalne w Polsce i innych krajach • Podstawy prawne funkcjonowania szkolnictwa specjalnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz źródła finansowania • Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz formy kształcenia w placówkach specjalnych • Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkolnictwie separacyjnym • Społeczne postrzeganie placówek kształcenia specjalnego |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacja multimedialna, film. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Znajomość treści wykładów, ćwiczeń oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej. Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z zakresu funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością intelektualną w separacyjnej formie kształcenia. Egzamin pisemny składający się z pięciu pytań otwartych lub/i zamkniętych Sposób oceniania: udzielenie poprawnych odpowiedzi: pięciu – bdb czterech – db trzech –dst dwóch lub jednego - ndst Egzamin odbędzie się na ostatnim wykładzie zgodnie z harmonogramem lub w terminie uzgodnionym ze studentami. Będzie trwał maksymalnie 45 min. |
||||||||||
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.