Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego [12-OA-N1-9MS.1-S] semestr zimowy 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego [12-OA-N1-9MS.1-S]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:00 - 17:30
sala 104
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 16
Prowadzący: Katarzyna Chrząszcz
Literatura:

Kazanowski Z.: Przemiany pokoleniowe postaw wobec osób upośledzonych umysłowo. Wyd. UMCS, Lublin 2011

• Kijak R. J.: Niepełnosprawność intelektualna – między diagnozą a działaniem. Kraków 2012

• Lausch-Żuk J.: Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym, [w:] W. Dykcik (red.): Pedagogika specjalna. Wyd. UAM, Poznań 1997.

• Bobińska K., Pietras T., Gałecki P. (red.): Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wyd. Continuo, Wrocław 2012

• Kosakowski Cz. (red.): Nauczanie i wychowanie osób upośledzonych umysłowo. Toruń 2001, Akapit

• Sękowska Z.: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998, WSPS

• Wrona S., Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji. analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Wyd. Impuls, Kraków 2011

• Wyczesany J.: Pedagogika osób upośledzonych umysłowo. Kraków 2005, Impuls

Zakres tematów:

• Edukacja ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – rys historyczny (kształcenie specjalne)

• Szkolnictwo specjalne w Polsce i innych krajach

• Podstawy prawne funkcjonowania szkolnictwa specjalnego dla uczniów

z niepełnosprawnością intelektualną oraz źródła finansowania

• Podstawa programowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz formy kształcenia w placówkach specjalnych

• Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkolnictwie separacyjnym

• Społeczne postrzeganie placówek kształcenia specjalnego

Metody dydaktyczne:

wykład, prezentacja multimedialna, film.

Metody i kryteria oceniania:

Znajomość treści wykładów, ćwiczeń oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej.

Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z zakresu funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością intelektualną w separacyjnej formie kształcenia.

Egzamin pisemny składający się z pięciu pytań otwartych lub/i zamkniętych

Sposób oceniania:

udzielenie poprawnych odpowiedzi:

pięciu – bdb

czterech – db

trzech –dst

dwóch lub jednego - ndst

Egzamin odbędzie się na ostatnim wykładzie zgodnie z harmonogramem lub w terminie uzgodnionym ze studentami. Będzie trwał maksymalnie 45 min.

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)