Metody badań pedagogicznych [12-PE-WIP-N2-4MBP]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody badań pedagogicznych [12-PE-WIP-N2-4MBP] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 11:45
sala 105 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Barbara Grabowska |
Literatura: |
1. Bauman T.: Praktyka badań pedagogicznych. Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 2. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP. 3. Konecki K.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000, PWN. 4. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. |
Zakres tematów: |
Projektowanie i planowanie badań własnych - strategia badań jakościowych i ilościowych. Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych. Prezentacje własnych projektów badawczych. |
Metody dydaktyczne: |
Praca z tekstem, dyskusja, samodzielna prezentacja studentów, metoda ćwiczeniowa. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Projekt składający się z pracy pisemnej. Każdy student przygotowuje projekt badań własnych wraz z opracowaniem metody/metod i narzędzi badawczych. Ocena na podstawie zgodności projektu z tematem, poprawności merytorycznej i formalnej, kreatywności i oryginalności ujęcia badanego tematu. Student otrzymuje oceny: 3; 3,5; 4; 4,5; 5. Po otrzymaniu negatywnej oceny student zobowiązany jest to poprawy przygotowanego projektu i ponownego zaprezentowania prowadzącemu zajęcia. 2. Prezentacja. W prezentacji biorą udział wszyscy członkowie zespołu przygotowującego projekt, każdy student oceniany jest indywidualnie. Ocena na podstawie zgodności prezentacji z tematem, poprawności merytorycznej i formalnej, kreatywności i oryginalności ujęcia badanego tematu. Student otrzymuje oceny: 3; 3,5; 4; 4,5; Przedstawiane treści powinny być starannie opracowane i wygłoszone, a nie odczytane podczas zajęć. |
Uwagi: |
ZEWiWP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.