Metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym 12-PE-ZTP-N2-MNM
semestr letni 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Metodyka edukacji matematycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym 12-PE-ZTP-N2-MNM | |||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2018/2019 (2018/2019L)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:15 - 12:45
sala 09 Bielska 62 jaki jest adres? |
||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | |||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||
Prowadzący: | Renata Raszka | |||||||||
Literatura: |
M. Cackowska, Rozwiązywanie zadań tekstowych w klasach I-III. Poradnik metodyczny. WSiP, Warszawa 1993. E. Gruszczyk-Kolczyńska (red.), O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli, Wyd. Nowa Era, Warszawa 2012. E. Gruszczyk-Kolczyńska (red.), Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji. Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009. A. Kalinowska, Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych – między wiedzą osobistą a jej formalizacją, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010. A. Kalinowska, Pozwólmy dzieciom działać – mity i fakty o rozwijaniu myślenia matematycznego, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa 2010. D. Klus-Stańska, M. Nowicka, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, WSiP, Warszawa 2005. M. Pisarski, Jak wykorzystać technologię w edukacji matematycznej?, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2017. M. Pisarski, Matematyka w przestrzeni wokół nas, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2017. Z. Semadeni (red.), Nauczanie początkowe matematyki, T. 1-4, WSiP, Warszawa 1981-1985. Z. Semadeni, Ocenianie matematycznych umiejętności uczniów klas 1-3, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2016. Z. Semadeni, Podejście konstruktywistyczne do matematycznej edukacji wczesnoszkolnej, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2016. Zakres podanej literatury będzie uzupełniony w trakcie zajęć. |
|||||||||
Zakres tematów: |
1. Przestrzeń edukacyjna a rozwijanie aktywności matematycznych dzieci 2. Rozwijanie myślenia logicznego i matematycznego 3. Kształtowanie pojęć matematycznych i geometrycznych 4. Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych dzieci 5. Zadania problemowe a podejścia metodyczne do rozwiązywania zadań tekstowych (sprawnościowo-obliczeniowe, poszukujące). |
|||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład wybranych zagadnień z zakresu metodyki nauczania matematyki dzieci z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
|||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem upoważniającym do zaliczenia wykładu (patrz – metody i kryteria ocenienia) jest uzyskanie zaliczenia z wszystkich wprowadzonych na wykładach formach pracy; tj. aktywne uczestniczenie w zajęciach lub uzupełnienie braków w sposób umożliwiający ich pozytywną weryfikację. |
|||||||||
Uwagi: |
ZEWiTP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.