Poradnictwo i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychospołecznego (różnice programowe) [12-PE-AR-S1-PTDZ-R]
semestr zimowy 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Poradnictwo i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychospołecznego (różnice programowe) [12-PE-AR-S1-PTDZ-R] | ||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:45
sala 019 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Urszula Klajmon-Lech | ||||||
Zakres tematów: |
1. Istota i warunki poradnictwa psychologicznego: ◦ Zdrowie psychiczne, ◦ Kryzysy rozwojowe, ◦ Formy pomocy psychologicznej, ◦ Poradnictwo psychologiczne, ◦ Poradnictwo terapeutyczne, ◦ Wiedza i umiejętności potrzebne osobom udzielającym pomocy, ◦ Problemy etyczne w poradnictwie psychologicznym 2. Podstawy teoretyczne psychoterapii jako specjalistycznej metody oddziaływania: • system psychoterapii, • zasady stosowania wiedzy psychoterapeutycznej 3. Udzielanie pomocy psychologicznej: • Uprawnienia, • Korzyści, • Oczekiwania 4. Metody stosowane w terapii dzieci: • bajkoterapia, • techniki relaksacyjne, • metody Bon Depart, • metoda symboli dźwiękowych, • techniki parateartalne, • metoda W. Sherborne, • metoda integracji sensorycznej 5. Zadania rozwojowe dziecka w okresie przedszkolnym i szkolnym. Trudności w realizacji zadań rozwojowych, Oddziaływanie behawioralne w pracy z dziećmi. Dylematy i trudności w procesie poradnictwa 6. Zadania rozwojowe okresu adolescensji. Metody pracy z młodzieżą. Dylematy i trudności w procesie poradnictwa 7. Zaburzenia zachowania i emocji jako procesy zachodzące w relacji wychowawcy z dzieckiem 8. Zaburzenia zachowania i emocji w dysfunkcjach rozwojowych: • zaburzenia ze spektrum autystycznego, • zespół Aspergera, • specyficzne trudności w nauce, • upośledzenie umysłowe) 9. Praca z dzieckiem nadpobudliwym: • elementy diagnozy, • planowanie leczenia dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, • specyficzne strategie radzenia sobie z objawami, • podstawowe reguły behawioralnej modyfikacji zachowań 10. Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne: • charakterystyka objawów, • zasady terapii. 11. Depresja i dystymia u dzieci – terapia dzieci nimi dotkniętych. • Depresja dwubiegunowa: • charakterystyka zaburzenia, • -podstawowe zasady pracy z dziećmi. 12. Zaburzenia zachowania opozycyjno-buntownicze (ODD): • charakterystyka zaburzenia ODD, • zasady pracy z dziećmi dotkniętymi zaburzeniami zachowania opozycyjno-buntowniczego oraz ich rodzinami. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład prezentacja multimedialna |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin |
||||||
Uwagi: |
różnice dla II roku st stacj.mgr OW z Terapią |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.