Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 8
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 406 Wydział Humanistyczny (Sosnowiec, ul. Żytnia 10) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Małgorzata Gępka |
Literatura: |
literatura obowiązkowa Podręcznik ‘English File’ B1, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, wyd. Oxford University Press 2013; Ćwiczeniówka ‘English File’ B1, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, wyd. Oxford University Press 2013; literatura uzupełniająca ‘MyGrammarLab’ B1/B2,Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson 2012; ‘Intermediate Language Practice’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann 2003; ‘Gramatyka angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman 2000; dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 wybrane ćwiczenia z platformy e-learningowej. |
Zakres tematów: |
*Wypowiadanie się na temat żywności, gotowania i zwyczajów związanych z jedzeniem; nabywanie sprawności mówienia przedstawiając własne opinie na temat zdrowej żywności, czy jedzenia na wynos; prowadzenie rozmowy w restauracji i na temat jedzenia poza domem, dyskutowanie w grupach o tym którego państwa kuchnia jest najlepsza, a także kto lepiej gotuje: mężczyźni czy kobiety; opisywanie życia w rodzinie dużej i małej oraz wielopokoleniowej, przedstawianie zmian zachodzących w rodzinie w związku ze zmianami ekonomicznymi, zabieranie głosu w dyskusji na temat rodzeństwa i jego braku; zachowania językowe w sytuacji odwiedzania rodziców przez dorosłe dzieci: wyrażenia typowe dla social English przy stole oraz w rozmowie o pracy; przedstawianie opinii na temat wydawania pieniędzy i ich oszczędzania oraz zwyczajów związanych z robieniem zakupów; nabywanie sprawności mówienia przedstawiając opinie na temat pożyczania pieniędzy komuś i od kogoś, kupowania drogich prezentów; prowadzenie rozmowy na temat zbyt kosztownych wydatków; dyskutowanie w parach o zarabianiu pieniędzy i jak zostać milionerem; co zrobić z wygraną na loterii? – przedstawianie własnych pomysłów; opisywanie zmian w życiu , które dokonały się przypadkowo; zabieranie głosu w dyskusji na temat działań na cele charytatywne – sposobów pozyskiwania funduszy na cele dobroczynne; opisywanie przez studenta ostatnich przeżyć w nieformalnym e-mailu; *Opisywanie zdarzeń w teraźniejszości ( użycie czasów present simple i continuous z zastosowaniem action and non-action verbs); wyrażanie czynności przyszłych za pomocą różnych struktur typu: present continuous, be going to, operatora will/ won’t; ćwiczenie w dialogach użycia wyrażenia: each other; użycie czasów present perfect i present perfect continuous (z zastosowaniem for i since) oraz past simple; ćwiczenie w dialogach użycia takich mocnych przymiotników, jak: exhausted, amazed, etc. *Leksyka zgodnie z zagadnieniami tematycznymi dyktowanymi podręcznikiem dla studentów: 1A – żywność i gotowanie, 1B: rodzina i przymiotniki opisujące osobowość. 2A – wydawanie pieniędzy i oszczędzanie, 2B: przypadki zmieniające nasze życie. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta ( np. projekt); Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) przebieg procesu weryfikacji Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej – na podstawie wydruku raportu z Unitu 1. |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK [WYDZIAŁ INFORMATYKI I NAUKI O MATERIAŁACH: Inżynieria biomedyczna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.