Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.1S] semestr zimowy 2018/2019
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.1S]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 14:00 - 16:00
sala 205
Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Kelly, K. 2013. Geography. Macmillan

•Evans, V. Dooley, J. Dr. Blum, E. 2013. Environmental Science. Express Publishing

Literatura uzupełniająca:

•Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 4. Express Publishing

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press

•Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007. Destination B2, Grammar & Vocabulary. Macmillan

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press

•Powell , M. 2011. Dynamic Presentations. Cambridge University Press.

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan

•Williams, E. J. 2012. Presentations in English. Macmillan.

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

1.Wypowiadanie się na temat problemów środowiskowych i sposobów radzenia sobie z nimi oraz zmian klimatycznych i konsekwencji globalnego ocieplenia

2.Rozwinięcie leksyki związanej z zanieczyszczeniem środowiska (kwaśne deszcze i ich negatywny wpływ, zanieczyszczenie powietrza, wody; wylesienie, pustynnienie, promieniowanie radioaktywne)

3.Rozwinięcie leksyki w zakresie pogody, sposobów pomiaru pogody charakterystyki klimatu, czynników wpływających na klimat

4.Opis teraźniejszości ( użycie czasów: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous)

5.Użycie łączników w zdaniach (linking words, contrasting ideas)

6.Rozwijanie umiejętności posługiwania się cyframi, liczebnikami głównymi, porządkowymi oraz wprowadzenie słownictwa potrzebnego do pisywania diagramów i wykresów

7.Zasady przeprowadzania prezentacji (wykonywanie mini prezentacji na zadane tematy)

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30h

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1),

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Nauk o Ziemi

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)