Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.1S]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.1S] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 14:00 - 16:00
sala 205 Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Kelly, K. 2013. Geography. Macmillan •Evans, V. Dooley, J. Dr. Blum, E. 2013. Environmental Science. Express Publishing Literatura uzupełniająca: •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 4. Express Publishing •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press •Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007. Destination B2, Grammar & Vocabulary. Macmillan •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press •Powell , M. 2011. Dynamic Presentations. Cambridge University Press. •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan •Williams, E. J. 2012. Presentations in English. Macmillan. •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
1.Wypowiadanie się na temat problemów środowiskowych i sposobów radzenia sobie z nimi oraz zmian klimatycznych i konsekwencji globalnego ocieplenia 2.Rozwinięcie leksyki związanej z zanieczyszczeniem środowiska (kwaśne deszcze i ich negatywny wpływ, zanieczyszczenie powietrza, wody; wylesienie, pustynnienie, promieniowanie radioaktywne) 3.Rozwinięcie leksyki w zakresie pogody, sposobów pomiaru pogody charakterystyki klimatu, czynników wpływających na klimat 4.Opis teraźniejszości ( użycie czasów: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous) 5.Użycie łączników w zdaniach (linking words, contrasting ideas) 6.Rozwijanie umiejętności posługiwania się cyframi, liczebnikami głównymi, porządkowymi oraz wprowadzenie słownictwa potrzebnego do pisywania diagramów i wykresów 7.Zasady przeprowadzania prezentacji (wykonywanie mini prezentacji na zadane tematy) •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30h Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Nauk o Ziemi |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.