Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.1S]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.1S] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:15 - 9:45
sala 121 (SALA RADY INS.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Radzięda |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: R.Pickering, Complete Biology for Cambridge IGCSE, Oxford 2015 K.Kelly, Science, Macmillan 2008 Literatura uzupełniająca: E.de Chazal & S.McCarter, Oxford EAP B2, Oxford 2012 T.Phillips, Technical English, Garnet Education 2011 J.Parker, Biology, Letts 2001 M.McCarthy & F.O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge 2008 Materiały własne lektora Kurs e-learningowy na platformie SPNJO „English for Natural Sciences” |
Zakres tematów: |
1. Wypowiadanie się na temat studiowania nauk przyrodniczych, na podstawie filmu „ A day in the life of a Biosciences student”, wykorzystanie wyrażeń kolokwialnych (na przykład I’m all about..., sounds great.., smack bang, a world of opportunity), opisywanie swojego kierunku studiów, zajęć, wymagań; różnice między językiem komunikacji codziennej a językiem akademickim, stosowanie fraz rzeczownikowych. 2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozmowa na temat możliwości kariery zawodowej po skończeniu studiów przyrodniczych, poszerzenie słownictwa akademickiego, opisywanie pracy naukowca. 3. Wprowadzenie leksyki dotyczącej organizmów żywych ( animal cell, plant cell, fungi, protoctists, viruses), tworzenie mapy słownictwa, wypowiadanie się na temat różnic między organizmami, definiowanie pojęć. 4. Formułowanie wypowiedzi na temat systemu klasyfikacji biologicznej, na podstawie prezentacji video „Information systems”, zastosowanie umiejętności wyszukiwania informacji szczegółowych, zastosowanie leksyki związanej z taksonomią roślin i zwierząt, na przykład uzupełnianie informacji związanych z podziałem na królestwo, grupę, klasę. 5. Zastosowanie języka prezentacji (signpost language ) w formułowaniu wypowiedzi na temat klasyfikacji gatunków. 6. Wprowadzenie nowej leksyki związanej z tematyką łańcucha pokarmowego i sieci zależności żywieniowych ( na przykład primary consumers, secondary consumers, energy flow, decomposition), zastosowanie poznanego słownictwa w opisach zależności w ekosystemach lądowych i wodnych. 7. Dyskusja na temat strategii czytania tekstów akademickich, na podstawie tekstu „Links in the food chain”, wyszukiwanie kluczowych słów w tekście, definiowanie pojęć ( na przykład a trophic level, omnivores, carbohydrates), parafrazowanie podstawowych informacji. 8. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnej: przygotowanie streszczenia na podstawie tekstu „Investigations of ecosystems”, rozwijanie leksyki związanej z tematem ( na przykład quadrat, belt transect, frequency, density, random, abiotic factors). 9. Wypowiadanie się na temat roli mikroorganizmów na podstawie tekstu „ Microbial fermentation”, z wykorzystaniem poznanego słownictwa ( na przykład substrate, inoculate, indigenous flora, oxidation), doskonalenie umiejętności korzystania z transkrypcji fonetycznej. 10. Wprowadzenie frazeologii związanej z tematem podstawowych pojęć chemicznych ( na przykład nucleus, hydrogen, compound, inert) na podstawie tekstu „ Periodic table”, opisywanie równań chemicznych. 11. Rozmowa o zagrożeniach dla zwierząt dziko żyjących, na podstawie filmu „Threats to environment”, zastosowanie leksyki związanej z tematem ( na przykład conservationist, oil spill, pristine, captivity, habitat loss, extinction, poaching). 12. Opisywanie zagrożeń dla środowiska naturalnego ( na przykład dla populacji gatunku, w rolnictwie), zastosowanie właściwych czasów gramatycznych. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, streszczenie tekstu). Przygotowanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 2 testów śródsemestralnych (umiejętnościowych i wiedzowych)( waga 2), - z wypowiedzi ustnych/ prac pisemnych (waga 1) - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1) - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.