Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:35 - 11:05
sala 231 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Dellar H., Walkley A. Outcomes - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 - Maris A., Outcomes - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 Literatura uzupełniająca: - Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 9-12 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning) 1. Rozwijanie leksyki związanej ze środowiskiem pracy. Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego. Użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego oraz wyrażeń określających stopień pewności, że coś się wydarzy np.: be bound to. 2. Wypowiadanie się na tematy związane z zatrudnieniem w oparciu o lekturę tekstu dotyczącego pierwszej pracy. Użycie drugiego i trzeciego trybu warunkowego oraz zastosowanie kolokacji (czasownik z rzeczownikiem). 3. Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji z uwzględnieniem struktury oraz typowych wyrażeń charakterystycznych dla tej formy wypowiedzi. 4. Wypowiadanie się na temat uroczystości rodzinnych i towarzyskich, z zastosowaniem słownictwa z zakresu tematu. 5. Formułowanie wypowiedzi na temat wizji własnego życia i/lub świata w odległej przyszłości (użycie czasu Future Perfect). 6. Reakcje językowe stosowane w sytuacji planowania spotkania towarzyskiego (proponowanie alternatywnego czasu i miejsca spotkania). 7. Doskonalenie umiejętności użycia ‘question tags’ (jako potwierdzenie informacji lub uprzejma prośba). 8. Wypowiadanie się na temat podróży oraz problemów związanych z wypożyczaniem samochodu i innych środków transportu. Poszerzenie słownictwa z ww. zakresu. 9. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy: zastosowanie konstrukcji wyrażających zdziwienie i/lub niezadowolenie/zdenerwowanie. 10. Dyskusja na temat ekscytujących podróży na podstawie tekstu opisującego doświadczenia i podróż życia („The Trip of a Lifetime”) trzech osób. Rozwijanie leksyki związanej z ww. tematyką. Usystematyzowanie wiedzy dotyczącej użycia rzeczowników niepoliczalnych. 11. Formułowanie wypowiedzi na temat doświadczeń związanych z jazdą samochodem oraz na temat innych środków transportu publicznego z zastosowaniem słownictwa z ww. zakresu. Użycie konstrukcji emfatycznych. 12. Opisywanie symptomów chorobowych i reagowanie na informacje o problemach ze zdrowiem. Poszerzenie obszaru leksykalnego w ww. zakresie. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: użycie trybu rozkazującego do wyrażenia współczucia. 13. Dyskusja na temat turystyki medycznej i problemów związanych z systemem ochrony zdrowia. Rozwijanie leksyki: części ciała i operacje. Doskonalenie umiejętności użycia określników (determiners), np. most, few, none przed rzeczownikami. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Socjologia, Praca socjalna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.