Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2018/2019
lektorat, grupa nr 12

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:35 - 11:05
sala 231
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Kluczka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Dellar H., Walkley A. Outcomes - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

- Maris A., Outcomes - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

Literatura uzupełniająca:

- Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011

- Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012

- Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013

- Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010

- Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 9-12 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning)

1. Rozwijanie leksyki związanej ze środowiskiem pracy. Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego. Użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego oraz wyrażeń określających stopień pewności, że coś się wydarzy np.: be bound to.

2. Wypowiadanie się na tematy związane z zatrudnieniem w oparciu o lekturę tekstu dotyczącego pierwszej pracy. Użycie drugiego i trzeciego trybu warunkowego oraz zastosowanie kolokacji (czasownik z rzeczownikiem).

3. Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji z uwzględnieniem struktury oraz typowych wyrażeń charakterystycznych dla tej formy wypowiedzi.

4. Wypowiadanie się na temat uroczystości rodzinnych i towarzyskich, z zastosowaniem słownictwa z zakresu tematu.

5. Formułowanie wypowiedzi na temat wizji własnego życia i/lub świata w odległej przyszłości (użycie czasu Future Perfect).

6. Reakcje językowe stosowane w sytuacji planowania spotkania towarzyskiego (proponowanie alternatywnego czasu i miejsca spotkania).

7. Doskonalenie umiejętności użycia ‘question tags’ (jako potwierdzenie informacji lub uprzejma prośba).

8. Wypowiadanie się na temat podróży oraz problemów związanych z wypożyczaniem samochodu i innych środków transportu. Poszerzenie słownictwa z ww. zakresu.

9. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy: zastosowanie konstrukcji wyrażających zdziwienie i/lub niezadowolenie/zdenerwowanie.

10. Dyskusja na temat ekscytujących podróży na podstawie tekstu opisującego doświadczenia i podróż życia („The Trip of a Lifetime”) trzech osób. Rozwijanie leksyki związanej z ww. tematyką. Usystematyzowanie wiedzy dotyczącej użycia rzeczowników niepoliczalnych.

11. Formułowanie wypowiedzi na temat doświadczeń związanych z jazdą samochodem oraz na temat innych środków transportu publicznego z zastosowaniem słownictwa z ww. zakresu. Użycie konstrukcji emfatycznych.

12. Opisywanie symptomów chorobowych i reagowanie na informacje o problemach ze zdrowiem. Poszerzenie obszaru leksykalnego w ww. zakresie. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: użycie trybu rozkazującego do wyrażenia współczucia.

13. Dyskusja na temat turystyki medycznej i problemów związanych z systemem ochrony zdrowia. Rozwijanie leksyki: części ciała i operacje. Doskonalenie umiejętności użycia określników (determiners), np. most, few, none przed rzeczownikami.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności

i wiedzę) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Socjologia, Praca socjalna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)