PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA III i IV ET. EDUK. 0301-MT-S2-12-PPSNB
semestr zimowy 2018/2019
Konwersatorium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA III i IV ET. EDUK. 0301-MT-S2-12-PPSNB | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z)
(zakończony)
Konwersatorium (K), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dagna Kocur | |||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: -Brzezińska A. (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Gadńsk: GWP, -Dąbrowska T.E. Wojciechowska-Charlak B. (2005). Między praktyką a teorią wychowania. Lublin: Wydawnictwo UMCS, -Mietzel, G. (2009). Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk: GWP. -Fontana D. (1998). Psychologia dla nauczycieli. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, literatura uzupełniająca: -Gordon T. (2007). Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX, -Fontana D. (1998). Psychologia dla nauczycieli. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. 2. Szkoła jako środowisko wychowawcze. Kontakty społeczne ucznia. Grupa rówieśnicza. 3. Wspomaganie motywacji do uczenia się. 4. Relacje nauczyciel uczeń. Osobowość nauczyciela. Progi edukacyjne. 5. Problemy uczniów. Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania. 6. Kierowanie klasą i jej kontrola. Inne formy aktywności młodzieży. 7. Kolokwium. Podsumowanie zajęć. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja na podstawie literatury, metody aktywizujące, prezentacje multimedialne |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia z oceny z kolokwium oraz opracowania projektu; Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z ćwiczeń jest obecność na minimum 90% zajęć |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa konwersatoryjna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.