Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 18
Przedmiot: | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 18 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 10:00 - 11:30
sala 107 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Brak podręcznika wiodącego literatura uzupełniająca: 1. English For Academics (2014). Cambridge University Press. 2. Powell, M (2011). Dynamic Presentations, Cambridge University Press. 3. Williama, E.J (2008). Presentations in English, Macmillan. 4. McCarthy, M & O’Dell, F (2008). Academic vocabulary in use, Cambridge University Press. 5. Espeseth, M (2012). Academic Encounters. Human Behaviour, Listening/Speaking, Cambridge University Press. 6. De Chazel, E. & McCarter, S. (2012). Oxford EAP, Upper-intermediate (B2), Oxford University Press. 7. De Chazel, E. & McCarter, S. (2013). Oxford EAP, Advanced (C1), Oxford University Press. 8. Crane, J. & Hannibal, J. (2009). Psychology. IB Diploma Programme, Oxford University Press. 9. Hewings, M. (2012). Cambridge Academic English. Upper-intermediate, Cambridge University Press Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Niektóre źródła internetowe: - http://www.archivespp.pl/ - http://www.ted.com/ - http://www.academicearth.org/ - http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/index.htm - http://www.uefap.com/writing/citation/citing.htm |
Zakres tematów: |
Nabywanie i rozwijanie podstawowych umiejętności akademickich takich jak - czytanie ze zrozumieniem i rozwijanie umiejętności selekcji i klasyfikacji informacji oraz notowania (praca w oparciu o tekst formalny i nieformalny); - słuchanie ze zrozumieniem i rozwijanie umiejętności selekcji informacji oraz notowania , z wykorzystaniem materiałów audio i video (wykład, dyskusja); - rozwijanie umiejętności mówienia (dyskusja, wyrażanie opinii, prezentacja, referowanie); - formułowanie wypowiedzi pisemnych (artykuł, abstrakt, streszczenie, przypisy); - formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych z zastosowaniem odpowiedniego rejestru językowego (rozróżnienie pomiędzy stylem formalnym i nieformalnym). w kontekście następujących tematów: 1. Człowiek – wpływ umysłu na ciało; 2. Człowiek – komunikacja, relacje międzyludzkie; 3. Badanie naukowe – podstawowa terminologia; 4. Psychologia zaburzeń; 5. Gender – stereotypy związane z płcią: płeć a dorastanie, płeć a IQ; 6. Artykuł naukowy: doskonalenie słownictwa z zakresu statystyki – podstawowe zwroty i sformułowania. 7. Artykuł naukowy: doskonalenie słownictwa z zakresu interpretacji wykresów i tabel. 8. ABC prezentacji – jak przygotować i przedstawić prezentację multimedialną; 9. Doskonalenie umiejętności redagowania krótkiego streszczenia; 10. Doskonalenie umiejętności redagowania abstraktu oraz przypisów. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest,) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 Opis pracy własnej studenta: Praca ze słownikiem, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja ). Przygotowanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z minimum 2 testów na semestr, - z wypowiedzi ustnych (prezentacja) Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) |
Uwagi: |
WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII - Psychologia; IV ROK jednolite magisterskie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.