Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] semestr zimowy 2018/2019
lektorat, grupa nr 18

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 18 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 10:00 - 11:30
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Brak podręcznika wiodącego

literatura uzupełniająca:

1. English For Academics (2014). Cambridge University Press.

2. Powell, M (2011). Dynamic Presentations, Cambridge University Press.

3. Williama, E.J (2008). Presentations in English, Macmillan.

4. McCarthy, M & O’Dell, F (2008). Academic vocabulary in use, Cambridge University Press.

5. Espeseth, M (2012). Academic Encounters. Human Behaviour, Listening/Speaking, Cambridge University Press.

6. De Chazel, E. & McCarter, S. (2012). Oxford EAP, Upper-intermediate (B2), Oxford University Press.

7. De Chazel, E. & McCarter, S. (2013). Oxford EAP, Advanced (C1), Oxford University Press.

8. Crane, J. & Hannibal, J. (2009). Psychology. IB Diploma Programme, Oxford University Press.

9. Hewings, M. (2012). Cambridge Academic English. Upper-intermediate, Cambridge University Press

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Niektóre źródła internetowe:

- http://www.archivespp.pl/

- http://www.ted.com/

- http://www.academicearth.org/

- http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/index.htm

- http://www.uefap.com/writing/citation/citing.htm

Zakres tematów:

Nabywanie i rozwijanie podstawowych umiejętności akademickich takich jak

- czytanie ze zrozumieniem i rozwijanie umiejętności selekcji i klasyfikacji informacji oraz notowania (praca w oparciu o tekst formalny i nieformalny);

- słuchanie ze zrozumieniem i rozwijanie umiejętności selekcji informacji oraz notowania , z wykorzystaniem materiałów audio i video (wykład, dyskusja);

- rozwijanie umiejętności mówienia (dyskusja, wyrażanie opinii, prezentacja, referowanie);

- formułowanie wypowiedzi pisemnych (artykuł, abstrakt, streszczenie, przypisy);

- formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych z zastosowaniem odpowiedniego rejestru językowego (rozróżnienie pomiędzy stylem formalnym i nieformalnym).

w kontekście następujących tematów:

1. Człowiek – wpływ umysłu na ciało;

2. Człowiek – komunikacja, relacje międzyludzkie;

3. Badanie naukowe – podstawowa terminologia;

4. Psychologia zaburzeń;

5. Gender – stereotypy związane z płcią: płeć a dorastanie, płeć a IQ;

6. Artykuł naukowy: doskonalenie słownictwa z zakresu statystyki – podstawowe zwroty i sformułowania.

7. Artykuł naukowy: doskonalenie słownictwa z zakresu interpretacji wykresów i tabel.

8. ABC prezentacji – jak przygotować i przedstawić prezentację multimedialną;

9. Doskonalenie umiejętności redagowania krótkiego streszczenia;

10. Doskonalenie umiejętności redagowania abstraktu oraz przypisów.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest,) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca ze słownikiem, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja ). Przygotowanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 2 testów na semestr,

- z wypowiedzi ustnych (prezentacja)

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

Uwagi:

WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII - Psychologia; IV ROK jednolite magisterskie]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)