Konwersatorium monograficzne: Zarządzanie wizerunkiem politycznym [05-BM-S1-KM10-14]
semestr letni 2018/2019
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium monograficzne: Zarządzanie wizerunkiem politycznym [05-BM-S1-KM10-14] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 14:20 - 15:50
sala 237 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 24 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Marek Mazur |
Literatura: |
Adamik- Szysiak Małgorzata, Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, Lublin 2018 Annusewicz Olgierd (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017 Galent Marcin, Psychografia, emocje społeczne i nowe formy komunikacji politycznej, „Zeszyty prasoznawcze” t. 60, 2017 Grzegorz Wierzchołowski, Jak wygrać wybory samorządowe, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014 Iyengar Shanto, McGrady Jennifer, Środki masowego przekazu i perswazja polityczna, w: Brock C. Timothy, Green Melanie C., Perswazja perspektywa psychologiczna, Kraków 2007 Kolczyński Mariusz, Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007 Leary Mark, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2002 Mazur Marek, Od reprezentanta partii do dominanty wizerunku marki partii – przegląd typów personalizacji strategicznej w polskich kampaniach parlamentarnych, w: Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017 Piontek Dorota, Prywatyzacja polityki, czyli polityk rodzinny, w: Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017 Wasilewski Jacek, Skibiński Adam, Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej, Warszawa 2008 |
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest refleksja nad wybranymi teoretycznymi oraz praktycznymi zagadnieniami związanymi z zarządzaniem wizerunkiem politycznym, które można ująć w ramach kilku obszarów studiów: społeczne, psychologiczne, medialne, polityczne uwarunkowania tworzenia wizerunku we współczesnej polityce (komunikowaniu politycznym), proces zarządzania wizerunkiem politycznym przez podmioty polityczne (strategie i taktyki kształtowania wizerunku politycznego, ze szczególnym uwzględnieniem storytellingu, personalizacji strategicznej, prywatyzacji oraz wykorzystywania do tych celów nowych mediów), metody opisu i analizy praktyk zarządzania wizerunkiem politycznym. Ze względu na profil studiów ważnym celem rozważań będzie wprowadzenie w tematykę komunikacji politycznej, zasygnalizowanie znaczenia zarządzania wizerunkiem w sytuacji kryzysowej oraz w kontekście stabilności systemu politycznego. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja moderowana przez prowadzącego, prezentacje wybranych zagadnień przez studentów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przez prowadzącego wypowiedzi studentów w trakcie zajęć. Aby otrzymać ocenę dostateczną student wykazuje się wiedzą na podstawowym poziomie zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez w trakcie dyskusji na zajęciach. Aby otrzymać ocenę dobrą student wykazuje się dobrą wiedzą zaczerpnięta z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, aktywnie uczestniczy w zajęciach wykazując się umiejętnością krytycznego myślenia w kontekście dyskutowanych problemów. Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student wykazuje się bardzo dobrą wiedzą zaczerpnięta z lektury wybranych na zajęcie tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, aktywnie uczestniczy w zajęciach wykazując się umiejętnością krytycznego myślenia w kontekście dyskutowanych problemów, samodzielnie, poprawnie formalnie i merytorycznie formułuje pytania i problemy dotyczące rozważanych zagadnień. |
Uwagi: |
2 semestr bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.