Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium monograficzne: Zarządzanie wizerunkiem politycznym [05-BM-S1-KM10-14] semestr letni 2018/2019
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konwersatorium monograficzne: Zarządzanie wizerunkiem politycznym [05-BM-S1-KM10-14]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 14:20 - 15:50
sala 237
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Marek Mazur
Literatura:

Adamik- Szysiak Małgorzata, Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, Lublin 2018

Annusewicz Olgierd (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017

Galent Marcin, Psychografia, emocje społeczne i nowe formy komunikacji politycznej, „Zeszyty prasoznawcze” t. 60, 2017

Grzegorz Wierzchołowski, Jak wygrać wybory samorządowe, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014

Iyengar Shanto, McGrady Jennifer, Środki masowego przekazu i perswazja polityczna, w: Brock C. Timothy, Green Melanie C., Perswazja perspektywa psychologiczna, Kraków 2007

Kolczyński Mariusz, Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007

Leary Mark, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2002

Mazur Marek, Od reprezentanta partii do dominanty wizerunku marki partii – przegląd typów personalizacji strategicznej w polskich kampaniach parlamentarnych, w: Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017

Piontek Dorota, Prywatyzacja polityki, czyli polityk rodzinny, w: Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017

Wasilewski Jacek, Skibiński Adam, Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej, Warszawa 2008

Zakres tematów:

Celem zajęć jest refleksja nad wybranymi teoretycznymi oraz praktycznymi zagadnieniami związanymi z zarządzaniem wizerunkiem politycznym, które można ująć w ramach kilku obszarów studiów: społeczne, psychologiczne, medialne, polityczne uwarunkowania tworzenia wizerunku we współczesnej polityce (komunikowaniu politycznym), proces zarządzania wizerunkiem politycznym przez podmioty polityczne (strategie i taktyki kształtowania wizerunku politycznego, ze szczególnym uwzględnieniem storytellingu, personalizacji strategicznej, prywatyzacji oraz wykorzystywania do tych celów nowych mediów), metody opisu i analizy praktyk zarządzania wizerunkiem politycznym.

Ze względu na profil studiów ważnym celem rozważań będzie wprowadzenie w tematykę komunikacji politycznej, zasygnalizowanie znaczenia zarządzania wizerunkiem w sytuacji kryzysowej oraz w kontekście stabilności systemu politycznego.

Metody dydaktyczne:

dyskusja moderowana przez prowadzącego, prezentacje wybranych zagadnień przez studentów

Metody i kryteria oceniania:

Ocena przez prowadzącego wypowiedzi studentów w trakcie zajęć.

Aby otrzymać ocenę dostateczną student wykazuje się wiedzą na podstawowym poziomie zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez w trakcie dyskusji na zajęciach.

Aby otrzymać ocenę dobrą student wykazuje się dobrą wiedzą zaczerpnięta z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, aktywnie uczestniczy w zajęciach wykazując się umiejętnością krytycznego myślenia w kontekście dyskutowanych problemów.

Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student wykazuje się bardzo dobrą wiedzą zaczerpnięta z lektury wybranych na zajęcie tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, aktywnie uczestniczy w zajęciach wykazując się umiejętnością krytycznego myślenia w kontekście dyskutowanych problemów, samodzielnie, poprawnie formalnie i merytorycznie formułuje pytania i problemy dotyczące rozważanych zagadnień.

Uwagi:

2 semestr bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)