Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 10:10 - 11:40
sala 357 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Joanna Jakubiec-Bontko |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: „New Inside Out” Advanced, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2013 Literatura uzupełniająca: M. Swan, C. Walter “Oxford English Grammar Course” Advanced, OUP 2011 B. Mascull „Business Vocabulary In Use”, CUP 2002 A. Amy Krois-Linder “International Legal English”, Cambridge, 2006 G. D. Brown “Professional English in Use. Law”, Cambridge 2008 Mamet, P. et al. „Business English Readings. Handbook”,Wydawnictwo Beck, 2006 Kurs na platformie e-elarningowej: “English for Law and Administration”: http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=16 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan): 1. Rozwijanie umiejętności prowadzenia konwersacji - relacjonowanie ostatnio odbytych rozmów z wykorzystaniem przymiotników określających konwersacje np. hilarious, one-sided; dyskutowanie na temat czynników wpływających na odbiór rozmowy jako przyjemnej lub frustrującej (stosowanie frazeologii z zakresu tematu np. on the same wavelength, butt in). 2. Wyrażanie opinii na temat różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami pod względem sposobu formułowania przez nich wypowiedzi. 3. Wypowiadanie się na temat wartości w życiu człowiek (sukces, wartość, osiągniecie) i słowotwórstwo w oparciu o te wyrazów (np. valuable, succeed). 4. Tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących życia codziennego (stosowanie kolokwializmów i rejestru języka nieformalnego). 5. Identyfikowanie różnego typu wyrażeń przysłówkowych i zmiany ich znaczenia w zależności od miejsca ich użycia w zdaniu. 6. Porównywanie użycia różnych form czasownikowych w zdaniu i tworzenie struktur w oparciu o ich aspekt dokonany i niedokonany („have been working”, „have done”). 7. Doskonalenie umiejętności rozpoczynania i podtrzymywania rozmów prowadzonych w języku formalnym i nieformalnym. 8. Stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu „talk”. 9. Wypowiadanie się na temat jedzenia (stosowanie rzeczowników i przymiotników związanych z tematem np. crunchy biscuits, convenience food) oraz kuchni różnych krajów (wykorzystywanie wyrażeń rzeczownikowych, przymiotników, zdań względnych, wyrażeń przyimkowych stosowanych w opisach). 10. Wyrażanie opinii na temat restauracji (szyk przymiotników w zdaniu, zmiana szyku w zdaniu dla uzyskania różnych efektów, np. podkreślenie znaczenia danej informacji - zastosowanie konstrukcji typu „fronting”). 11. Stosowanie wyrażeń idiomatycznych i budowanie zdań z użyciem wyrazu „taste”. 12. Reagowanie na różnego rodzaju kwestie podejmowane w rozmowach poprzez zgadzanie lub niezgadzanie się z rozmówcą (np. I suppose you’re right, That can’t be). 13. Redagowanie wypowiedzi – odpowiedź na list umieszczony w prasie (podzielanie lub zakwestionowanie opinii wyrażanych przez czytelnika). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 Liczba godzin pracy własnej studenta 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. Zajęcia w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z krótkim sprawdzianów leksykalnych (waga 1), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI; Prawo (gr. A8(8))] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.