Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] semestr zimowy 2018/2019
lektorat, grupa nr 9

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 9 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 10:00 - 11:30
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Jones, C, Bastow, T, Jeffries, A (2010). New Inside Out, Advanced, Macmillan.

literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited.

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks.

4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks.

5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language.

6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Platforma e-learningowa Moodle

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan):

1. Wypowiadania się na tematy związane z wydawaniem i oszczędzaniem pieniędzy (stosownie wyrażeń frazeologicznych nawiązujących do tematu).

2. Identyfikowanie rejestrów wypowiedzi formalnej i nieformalnej (stosowanie przyimków w zdaniach względnych).

3. Formułowanie i stosowanie rad dotyczących sposobów oszczędzania oraz negocjowania cen w trakcie zakupów.

4. Wypowiadanie się na temat ostatnich zakupów. - poszerzenie zakresu słownictwa stosowanego podczas dokonywania zakupów w oparciu o kolokacje z wyrazami „cheap” i „expensive”.

5. Relacjonowanie sposobów ograniczenia zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów w oparciu o tekst na temat organizacji Freecycle.

6. Formułowanie odpowiedzi w korespondencji mailowej (przypomnienie zasad stosowanie przedimków określonych i nieokreślonych).

7. Doskonalenie umiejętności negocjowania cen i dobijania targu (stosowanie funkcji językowych: zwracanie się z prośbą, składanie propozycji i wyrażanie zgody).

8. Rozróżnianie odmian języka angielskiego (brytyjskiej i amerykańskiej) i stosowanie właściwej pisowni i leksyki dla danej odmiany (centre vs center; undergrund vs subway).

9. Wyrażanie opinii o pracy ludzkiego mózgu w oparciu o podane fakty oraz na temat gier logicznych; identyfikowanie wyrazów z negatywnymi konotacjami (np. decay, sensonrshop, sarcastic) i ich zastosowanie z zdaniach.

10. Wypowiadanie się temat doznań zmysłowych z zastosowaniem czasowników: „feel”, „taste”, „smell”, „hear” and „sense”, z uwzględnieniem różnych znaczeń wyrazów: „observe”, „recognise” oraz „see”.

11. Dyskusja na temat problemów związanych z posiadaniem zwierząt domowych w oparciu o tekst „The Canine Cruncher”; konstruowanie wypowiedzi z wykorzystaniem imiesłowów czasu teraźniejszego i przeszłego (Seeing it, I …..; Encouraged to do it , I……; Having seen it, I….)

12. Zastosowanie wyrażeń frazeologicznych zbudowanych w oparciu o wyraz „mind” w różnych sytuacjach np. wyrażanie prośby (np. Do you mind if…..) lub ostrzeżenia (Mind how you …) itp.

13. Reagowanie na prośby wyrażane w sposób nieformalny i formalny, oraz formułowanie próśb w różnych rejestrach wypowiedzi ustnej.

14. Formułowanie odpowiedzi odmownej na prośby zawarte w korespondencji mailowej.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semester (umiejętnościowych I wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1),

- z krótkich testów leksykalnych (waga 1),

- z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)