Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 9
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 10:00 - 11:30
sala 107 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Jones, C, Bastow, T, Jeffries, A (2010). New Inside Out, Advanced, Macmillan. literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited. 2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press. 3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks. 4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks. 5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language. 6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Platforma e-learningowa Moodle Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan): 1. Wypowiadania się na tematy związane z wydawaniem i oszczędzaniem pieniędzy (stosownie wyrażeń frazeologicznych nawiązujących do tematu). 2. Identyfikowanie rejestrów wypowiedzi formalnej i nieformalnej (stosowanie przyimków w zdaniach względnych). 3. Formułowanie i stosowanie rad dotyczących sposobów oszczędzania oraz negocjowania cen w trakcie zakupów. 4. Wypowiadanie się na temat ostatnich zakupów. - poszerzenie zakresu słownictwa stosowanego podczas dokonywania zakupów w oparciu o kolokacje z wyrazami „cheap” i „expensive”. 5. Relacjonowanie sposobów ograniczenia zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów w oparciu o tekst na temat organizacji Freecycle. 6. Formułowanie odpowiedzi w korespondencji mailowej (przypomnienie zasad stosowanie przedimków określonych i nieokreślonych). 7. Doskonalenie umiejętności negocjowania cen i dobijania targu (stosowanie funkcji językowych: zwracanie się z prośbą, składanie propozycji i wyrażanie zgody). 8. Rozróżnianie odmian języka angielskiego (brytyjskiej i amerykańskiej) i stosowanie właściwej pisowni i leksyki dla danej odmiany (centre vs center; undergrund vs subway). 9. Wyrażanie opinii o pracy ludzkiego mózgu w oparciu o podane fakty oraz na temat gier logicznych; identyfikowanie wyrazów z negatywnymi konotacjami (np. decay, sensonrshop, sarcastic) i ich zastosowanie z zdaniach. 10. Wypowiadanie się temat doznań zmysłowych z zastosowaniem czasowników: „feel”, „taste”, „smell”, „hear” and „sense”, z uwzględnieniem różnych znaczeń wyrazów: „observe”, „recognise” oraz „see”. 11. Dyskusja na temat problemów związanych z posiadaniem zwierząt domowych w oparciu o tekst „The Canine Cruncher”; konstruowanie wypowiedzi z wykorzystaniem imiesłowów czasu teraźniejszego i przeszłego (Seeing it, I …..; Encouraged to do it , I……; Having seen it, I….) 12. Zastosowanie wyrażeń frazeologicznych zbudowanych w oparciu o wyraz „mind” w różnych sytuacjach np. wyrażanie prośby (np. Do you mind if…..) lub ostrzeżenia (Mind how you …) itp. 13. Reagowanie na prośby wyrażane w sposób nieformalny i formalny, oraz formułowanie próśb w różnych rejestrach wypowiedzi ustnej. 14. Formułowanie odpowiedzi odmownej na prośby zawarte w korespondencji mailowej. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semester (umiejętnościowych I wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1), - z krótkich testów leksykalnych (waga 1), - z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.