Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.3]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:35 - 11:05
sala 371-372 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara, Bożena Czekańska-Mirek |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego A1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau débutant”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle : el.us.edu.pl/spnjo - kurs Jezyk francuski dla początkujących Francais A1 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Alter Ego A1, Hachette) 1. Sporządzanie zawiadomień o wydarzeniach rodzinnych ( leksyka: wydarzenia rodzinne, uroczystości; gramatyka: zaimek dzierżawczy; język pisany: zawiadomienie, SMS, komunikacja: reagowanie na wiadomości) 2. Opisywanie stanów fizycznych ( leksyka: części ciała, gramatyka: avoir mal à ; komunikacja: pytanie o stan zdrowia, udzielanie odpowiedzi, określanie dolegliwości) 3. Opisywanie członków rodziny i związków rodzinnych ( leksyka: członkowie rodziny, powiązane czasowniki ) 4. Przeprowadzanie rozmowy telefonicznej ( leksyka: słownictwo związane z przeprowadzaniem rozmowy telefonicznej; gramatyka: passé récent i futur simple; komunikacja: przeprowadzanie rozmowy telefonicznej) 5. Opisywanie fenomenów społecznych obszarów francuskojęzycznych( leksyka: PACS, konkubinat, wyrażenia ilościowe; odczytywanie danych statystycznych) 6. Opisywanie postaci ( leksyka: opis fizyczny, gramatyka: czasowniki zwrotne, komunikacja; prezentowanie postaci; realioznawstwo: Francuzi wszechczasów) 7. Wprowadzenie i utrwalenie leksyki i struktur związanych z opisywaniem wrażeń i uczuć ( leksyka: zmysły; gramatyka: nominalizacja) 8. Dokonywanie opisu klimatu i jego charakterystycznych zjawisk, określanie położenia geograficznego ( leksyka: zjawiska meteorologiczne; gramatyka: porównania ) 9. Realioznawstwo: DOM 10. Opisywanie miejsc i ich atrakcji ( leksyka: katalog przymiotników opisujących miejsca, gramatyka: przymiotnik i jego miejsce, zaimek „y”; komunikacja: zasięganie informacji a atrakcjach miejsca oraz udzielanie odpowiedzi) 11. Zapoznawanie się z planem wyjazdu i sporządzanie programu wycieczki (leksyka: atrakcje turystyczne; gramatyka: futur simple, présent continu) 12. Redagowanie listu nieformalnego ( gramatyka: zaimek „on”, utrwalenie użycia poznanych czasów) 13. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 h Opis pracy własnej studenta: praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst. (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WFil.: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WNoZ: Geologia, Geografia, Geologia stosowana, Inżynieria zagrożeń środowiskowych, Studia regionalne, Zarządzanie i administrowanie regionami, Zarządzanie regionami WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.