Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1]
semestr zimowy 2018/2019
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 14:15 - 15:45
sala 369-370 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Simona Wojtyga |
Literatura: |
literatura obowiązkowa English File 3rd edition Pre-intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2013 Rozdziały 1-2 literatura uzupełniająca - English Grammar in Use, Raymond Murphy, Oxford University Press Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora materiały z Internetu |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Pre-intermediate, Oxford) 1. Opisywanie osoby (leksyka: krótki opis wyglądu i osobowości, miejsca zamieszkania, zawodu lub szkoły, hobby, gramatyka: szyk wyrazów w zdaniu, tworzenie pytań); 2. Wyrażanie opinii na temat partnera ( koleżanki/kolegi) – wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej (leksyka: opis ubioru, kolory, zwroty „Jaki on/jaka ona jest” i użycie przymiotników, gramatyka: czas present simple i czasowniki: lubi, nie lubi); 3. Opis zdjęcia i wyrażanie opinii na jego temat (leksyka: przyimki miejsca, gramatyka: czas present continuous); 4. Nabywanie i utrwalanie słownictwa związanego z podróżowaniem (leksyka: powiadamianie recepcji o problemie w pokoju hotelowym, Wyrażenie „ mam problem z ...”, propozycja udzielenia pomocy, wyrażenia ” Jak mogę pomóc”, „przełączę”, zwroty Social English, praca w parach, odgrywanie ról turysty i recepcjonistki; 5. Dokonywanie wyboru miejsca na wakacje i uzasadnianie decyzji, dokonywanie wyboru środka transportu, sposobu spędzania wolnego czasu leksyka: przyimki czasu i miejsca gramatyka: czas simple past, czasowniki regularne i nieregularne); 6. Wyrażanie zainteresowania. Użyteczne zwroty np „Really?”, „Great”, „Fantastic”, „How awful!” 7. Opis wydarzenia historycznego. Wyrażanie opinii i jej uzasadnienie; gramatyka: czas past continuous; 8. Rozwijanie umiejętności narracyjnych, pisanie opowiadań o różnych zakończeniach – dobrym i złym. Sekwencja wydarzeń z zastosowaniem wyrażeń: after that, when, next day itp. Użycie spójników np. although. Wzbogacenie leksyki. 9. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i /lub ustnej na tematy poruszane na zdjęciach, Opis ulubionego zdjęcia i wypowiadanie się na temat: „Co się działo kiedy je robiłeś”. 10. Omawianie kwestii czy w muzeach można robić zdjęcia. Praca w grupach. Użycie wyrażeń: moim zdaniem, uważam że; 11. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów; 12. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog). Przygotowywanie do testów sprawdzających. Zajęcia w blokach 2-godzinnych zgodnie z harmonogramem |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania merytoryczne Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych treściach zajęć Zakres gramatyczno-leksykalny pokrywający się z treściami podręcznika Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskanie zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1) - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1) - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1) Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60% 90 – 100 % bdb 84 – 89 % + db 75 – 83 % db 69 – 74 % + dst 60 - 68 % dst 0 – 59 % ndst 3 testy sprawdzające (2 wiedzowe i 1 kompetencyjny) podczas zajęć po zakończeniu działu zapowiedziane z 2 tyg. wyprzedzeniem oraz kartkówki ze znajomości słownictwa, weryfikacja form pisemnych i ustnych przeprowadzonych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, sprawdzanie leksyki, weryfikacja wyników pracy studenta |
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - I ROK NAUKI JĘZYKA - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowan na danym kierunku. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.