Seminarium dyplomowe [02-FL-JRT-S1-SD05]
semestr zimowy 2018/2019
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [02-FL-JRT-S1-SD05] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 1.45 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Gabriela Wilk |
Literatura: |
1. Bobrowski I.: Zaproszenie do językoznawstwa. Kraków 1998. 2. Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Przeł. D. Kruszewska, M. Kruszewski. Warszawa 2009. 3. Grzegorczykowa R.: Wprowadzenie do semantyki językoznawczej. Warszawa 2001. 4. Kwaśniewska K.: Jak pisać prace dyplomowe? (wskazówki praktyczne). Bydgoszcz 2015. 5. Niekrewicz A.A.: Od schematyzmu do kreacyjności. Język memów internetowych. Gorzów Wielkopolski 2015. 6. Podręczny idiomatykon polsko-rosyjski, z. 7. Red. W. Chlebda 2014. 7. Szczerbowski T.: Polskie i rosyjskie słownictwo slangowe. Kraków 2018. 8. Współczesny język polski. Red. J. Bartmiński. Lublin 2010. 9. Бартминьский Е.: Языковой образ мира: очерки по этнолингвистике. Москва 2005. 10. Корнилов О.А.: Языковые картины мира как производные национальных менталитетов. Москва 2003. 11. Маслова В.А.: Лингвокультурология. Москва 2001. 12. Никитина Т.Г.: Ключевые концепты молодёжной культуры: тематический словарь сленга. Санкт-Петербург 2013. 13. Сердобинцева Е.Н., Cтруктура и язык рекламных текстов. Москва 2010. 14. Щурина Ю.В., Интернет-мемы как феномен интернет-коммуникации. «Научный диалог» 2012, № 3. |
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium licencjackiego obejmuje następujące zagadnienia: - zjawiska, procesy i tendencje we współczesnym języku rosyjskim (język mediów, z uwzględnieniem warstwy leksykalnej memów internetowych i seriali, język reklamy, slang młodzieżowy), także w konfrontacji z językiem polskim; - związki języka i kultury (językowy obraz świata wybranych pojęć utrwalony we frazeologii i paremiologii, tekstach piosenek). 1. Zapoznanie studentów z problematyką seminarium, omówienie planu pracy i doboru metod analizy językoznawczej (odpowiednio do podjętego tematu). 2. Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami redagowania tekstu naukowego: - struktura pracy licencjackiej, - wyznaczniki rosyjskiego stylu naukowego, - sporządzanie przypisów i opisów bibliograficznych (umiejętność dokumentowania źródeł). 3. Omówienie zgromadzonego przez studentów materiału badawczego oraz literatury teoretycznej. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca z objaśnieniem zagadnień teoretycznych, metoda zadaniowa |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia z seminarium jest zgromadzenie materiału badawczego oraz literatury przedmiotu, a także opracowanie części teoretycznej pracy licencjackiej przy systematycznym referowaniu postępów w trakcie zajęć i indywidualnych konsultacji. Przy ustalaniu oceny uwzględnia się koncepcję pracy, stopień i jakość rozwinięcia tematu, umiejętność argumentowania, poprawność rzeczową, spójność oraz styl tekstu, jego kompozycję, a także poprawność językową. Skala ocen: 5 – bardzo dobry 4,5 – plus dobry 4 – dobry 3,5 – plus dostateczny 3 – dostateczny 2 – niedostateczny |
Uwagi: |
semestr 5, j. rosyjski, program tłumaczeniowy /stacj. I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.