Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA01] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA01]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 2.14
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każdy czwartek, 15:00 - 16:30
sala 2.14
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jadwiga Nabielska
Literatura:

•Grace,A., Acklam, R., 2011. New Total English, Upper Intermediate, Course book,Pearson Longman

•Foley, M., 2011, New Total English, Upper Intermediate Workbook, Pearson Longman

•Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing

•Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

Zakres tematów:

•Pierwsze wrażenie – rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy ( small talk)

•Sposoby mówienia- ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia ze słuchu

•Powtórzenie czasów teraźniejszych, ich zastosowanie w sytuacjach życia codziennego

•Więzi rodzinne, zależności, opis rodziny, przymiotniki określające charakter osoby oraz wygląd zewnętrzny

•Czasy przeszłe- powtórzenie wiadomości, ćwiczenia opisujące czynności przeszłe

• Telefon komórkowy a maniery

•Utrzymywanie kontaktów towarzyskich- formy, sposoby, częstotliwość

•Wyrażanie umiejętności za pomocą czasownika modalnego can, can`t

•Wyrażenia frazeologiczne, język nieformalny w sytuacjach nieformalnych

•Podróże – opis swoich doświadczeń, opisywanie swoich emocji, uczuć – strach, ciekawość, etc.

•Present Perfect vs. Past Simple – różnice w użyciu

•Pytania szczegółowe i ogólne

•Porównywanie miejsc – stopniowanie przymiotników

•Rozmowa kwalifikacyjna- najważniejsze elementy, styl, przebieg

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Studenci I semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (B2.2)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)