Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA03]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA03] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 16:40 - 18:10
sala 1.20 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 1.20 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Latham-Koenig,Ch. Oxenden, C. 2013. English File Intermediate Student’s Book 3rd Edition. Oxford University Press •Latham-Koenig,Ch. Oxenden, C. 2013. English File intermediate Workbook. Oxford University Press Literatura uzupełniająca: •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) •Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
1.Opisywanie miejsc służących za lokalizację dla znanych filmów - na podstawie analizy tekstu ‘ You are standing in the place where...’ ( identyfikowanie struktur strony biernej, rozwijanie umiejętności zastosowania strony biernej w wypowiedziach, konstrukcje strony biernej z wykonawcą czynności/bez wykonawcy, wykorzystanie strony biernej w stylu formalnym). 2.Zastosowanie leksyki związanej z tematem film i kino, przygotowanie recenzji filmu wypowiadanie się o gatunkach filmów, np. rom-com, drama, używanie rzeczowników określających ludzi i rzeczy związanych z filmem i jego tworzeniem, np. cast, subtitles, wyrażeń odnoszących się do tematu, np. based on, shot on location, play the part of, kolokwializm be on). 3.Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych (podawanie informacji o zdjęciach profilowych, według jakich kryteriów je dobieramy, słownictwo związane z rodzajem wizerunku, np. caricature, logo, self-portrait). 4.Rozwijanie umiejętności spekulowania i wyrażania przypuszczeń jaki ktoś jest jedynie na podstawie fotografii (wykorzystanie czasowników modalnych might, can’t, must,, wyrażanie stopnia pewności za pomocą czasowników modalnych), formułowanie opinii o tym, jak ważny jest wygląd i jak wpływa na postrzeganie innych – na podstawie analizy tekstu ‘Yes, appearance matters’. 5.Poszerzenie zakresu leksyki dotyczącej części ciała ( nazywanie części ciała, opisywanie czynności związanych z częściami ciała, np. point, touch, brush, użycie zaimków dzierżawczych z częściami ciała, np. Give me your hand ). 6.Doskonalenie wymowy dwugłosek na przykładzie słownictwa związanego z częściami ciała, np. mouth, beard. 7.Poszerzenie słownictwa związanego z edukacją (przedmioty, egzaminy, np. A-levels, organizacja systemu edukacji w krajach angielskojęzycznych, np. state school, terms, czasowniki związane z uczeniem się, np. revise, fail, różnica w użyciu czasowników bring up i educate); wypowiadanie się na temat nauki w szkole średniej (zastosowanie związków frazeologicznych związanych z tematem, np. strict teachers, wear a uniform, behave well). 8.Dyskutowanie na temat problemów związanych ze szkołą i edukacją (wypowiadanie opinii o systemach edukacji na podstawie analizy tekstu ‘Do you want to practise for 5 hours or 6’, argumentowanie za pomocą wyrażeń First of all, My second point is, Finally, reagowanie na usłyszane poglądy, np. I partly agree ). 9.Wypowiadanie się na temat planów związanych z edukacją (opisywanie przyszłych zdarzeń o dużym stopniu prawdopodobieństwa za pomocą pierwszego okresu warunkowego First Conditional, zdań podrzędnych okolicznikowych czasu, wykorzystanie spójników, np. as soon as, after, before). 10.Nabywanie umiejętności opisywania domu – na podstawie tekstu ‘Tchaikovsky’s house’, poszerzenie zasobu słownictwa (związanego z nazywaniem części domu, np. roof, entrance, miejsc zamieszkania, np. outskirts, cottage, lokalizacją np. it’s situated in, it’s a short drive from, użycie przyimków miejsca, np. in a village, on the second floor). 11.Formułowanie wypowiedzi na temat swojego wymarzonego domu (opisywanie zdarzeń o niewielkim stopniu prawdopodobieństwa, wykorzystanie drugiego okresu warunkowego Second Conditional, zastosowanie słowa would do sytuacji fikcyjnych). 12.Doskonalenie umiejętności używania wyrażeń języka codziennego (spędzanie wolnego czasu, wyjście do klubu, sugerowanie i reagowanie na czyjeś sugestie, zastosowanie wyrażeń How about.., Shall we..). 13.Relacjonowanie wypowiedzi innych osób dotyczących zakupów (Reported speech, zmiana czasów gramatycznych, czasowniki relacjonujące). 14.Wyrażanie opinii na temat robienia zakupów w sklepie i zakupów online, reagowanie na sytuacje związane z robieniem zakupów (doskonalenie umiejętności formułowania pisemnej reklamacji towaru lub usługi). 15.Wzbogacenie leksyki z zakresu tematu praca ( czasowniki związane z tematem, np. get promoted, be sacked, retire, rodzaje zatrudnienia, np. temporary, self-employed, różnica w użyciu słów work i job, różnica w znaczeniach słowa work). 16.Usystematyzowanie wiedzy na temat sufiksów - tworzenie rzeczowników od czasowników, np. achieve-achievement, demonstrate-demonstration, promote-promotion, qualify-qualification. 17.Formułowanie wypowiedzi na temat pracy najodpowiedniejszej do charakteru (tworzenie struktur w oparciu o konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe, wykorzystanie czasowników, po których występują formy gerund lub infinitive, oraz czasowników po których można użyć obu form, zastosowanie czasowników modalnych). •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ciągłe ocenianie (continuous assessment). Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta. Do uzyskania zaliczenia wymagane jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji etc. Kryteria oceny: Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Studenci III sem. /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. tłumaczeniowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.