Język niemiecki - poziom początkujący/średnio zaawansowany [31-NS-L30-NM-A1/B1.2]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący/średnio zaawansowany [31-NS-L30-NM-A1/B1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 16:30 - 18:00
sala 19 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jerzy Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa B1: Optimal B1, Martin Müller, wyd. Langenscheidt 2006 Literatura uzupełniająca: „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998; A1: Literatura obowiązkowa: Zusammen in Europa A1, Sławomira Kołsut i in., Warszawa, Poltext, 2004 Literatura uzupełniająca: „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998; „Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005, „PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004 Adres strony www zajęć: http://el.us.edu.pl/spnjo- kurs dla studentów administracji niestacjonarnej NIEM ADM B1 Moduł2(2)/ NIEM ADM A1 Moduł2(2)/ |
Zakres tematów: |
A1: 1. Opisywanie czynności dnia codziennego , określanie dnia tygodnia, pór dnia, godziny ( przysłówki miejsca, czasu, sposobu, określanie kierunku) 2. Przeprowadzanie wywiadu i udzielanie odpowiedzi ( zdania pytajne, zaimki osobowe w bierniku, użycie celownika) 3. Realioznawstwo – Berlin i jego atrakcje 4. Stosowanie leksyki i struktur dotyczących wskazywania drogi 5. Opanowanie i utrwalanie słownictwa związanego ze środkami lokomocji (dwa dopełnienia w zdaniu) 6. Opisywanie aktywności związanych z pracą Au-pair ( używanie czasowników modalnych, przyimki) 7. Dokonywanie opisu czynności związanych ze spędzaniem czasu wolnego (leksyka: czas wolny, aktywności sportowo- kulturalne, przyimki z celownikiem i biernikiem) 8. Sporządzanie menu ( leksyka: żywność, gramatyka: czasowniki zwrotne) 9. Tradycje kulinarne – utrwalania przyswojonego słownictwa i struktur 10. Opis planów wakacyjnych ( leksyka: pogoda, pory roku; gramatyka: Imperfekt czasowników modalnych oraz haben i sein, odmiana słaba rzeczownika) 11. Wprowadzenie leksyki związanej z życiem zawodowym ( leksyka: nazwy zawodów; gramatyka: zaimek nieokreślony man, język pisany: krótkie formy typu e-mail) 12. Opisywanie różnych aspektów życia w Unii Europejskiej ( gramatyka: czasownik werden, tworzenie czasu Futur I) B1: 1. Opisywanie kultur i tradycji w zjednoczonej Europie 2. Wprowadzenie pojęć z zakresu życia uczuciowego ( zawieranie małżeństwa, związki nieformalne; gramatyka: zdanie z użyciem zaimka względnego) 3. Opisywanie czynności związanych z działalnością kulturalną ( przygotowanie wystawy, rozmowa telefoniczna ; gramatyka: zdania podrzędnie złożone) 4. Określanie różnych postaci szczęścia ( wyrażanie opinii, gramatyka: tworzenie czasu przyszłego Futur) 5. Odczytywanie i odbieranie wiadomości 6. Wprowadzenie leksyki i struktur związanych z odżywianiem i zdrową żywnością ( leksyka: odżywianie, przygotowywanie posiłków; gramatyka: imiesłów w funkcji przymiotnika) 7. Wprowadzenie słownictwa dotyczącego zawodów społecznie użytecznych i opisywanie wypadków ( słownictwo: zawody, udzielanie pomocy; gramatyka: czasowniki zwrotne, różne funkcje bezokolicznika) 8. Opisywanie problemów międzysąsiedzkich, planowanie przeprowadzki leksyka: środowisko międzysąsiedzkie, miejsce zamieszkania; zdania z je …desto) 9. Wypowiadanie się na temat wypoczynku w mieście (leksyka: sporty miejskie, wypoczynek w mieście; gramatyka: struktury związane z wyrażaniem nakazu i zakazu, czas Plusquamperfekt, tworzenie zdań z nachdem, zdania podrzędnie złożone) 10. Relacjonowanie wydarzeń (składanie doniesienia o popełnieniu przestępstwa, pytania sformalizowane) |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/spnjo (kurs: „NIEM PR B1 MODUŁ 2 ( 2) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych takich jak wywiad, list, opis, prowadzenie rozmów w formie „czatu”. Praca z podręcznikiem podręcznik: Optimal B1, Martin Müller, wyd. Langenscheidt 2006 i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. organizacja zajęć Praca na platformie e-learningowej oraz zajęcia w sali ( 3 x 90 min.). A1: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/spnjo (kurs: „NIEM ADM A1 MODUŁ2 (2)” w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych takich jak wywiad, list, opis, prowadzenie rozmów w formie „czatu”. Praca z podręcznikiem podręcznik: Zusammen in Europa A1, Sławomira Kołsut i in., Warszawa, Poltext i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uzyskanie minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej. Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) 0-50% = ndst (niedostateczny) Sprawdzanie przesyłanych zadań pisemnych, analiza rozwiązywanych quizów oraz test obejmujący treści zajęć z całego semestru i test pisemny (egzamin) z treści zajęć modułu 2(2). Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) 0-50% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - Administracja |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.