Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 30
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 30 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 216 (SALA WYKL.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Marzena Maciejko |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate - third edition Student’s Book, Oxford University Press 2013 - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate – third edition Workbook, Oxford University Press 2013 Literatura uzupełniająca: - Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2010 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford) 1. Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości (przymiotniki-stopień wyższy) 2. Wskazywanie jednej konkretnej osoby/rzeczy (przymiotniki-stopień najwyższy) 3. Opisywanie umiejętności w teraźniejszości i przeszłości (can, could, be able to) 4. Opisywanie stanów emocjonalnych oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ed/-ing) 5. Wyrażanie powinności, obowiązku i przymusu (should, must, have to) 6. Wyrażanie krytyki zdarzeń i czynności przeszłych (should have done) 7. Użycie rzeczowników w zdaniu (przedimki określone i nieokreślone) 8. Użycie przyimków po czasownikach i przymiotnikach 9. Wyrażanie opinii własnej, reagowanie na opinie (zgadzanie i nie zgadzanie się), udowadnianie własnej racji 10. Ćwiczenia komunikacyjne (w parach i małych grupach): wypowiadanie się na tematy związane z przeczytanymi/wysłuchanymi tekstami, zabieranie głosu w dyskusji 11. Poszerzenie słownictwa z zakresu: środki transportu, telefony i posługiwanie się nimi 12. Pogłębianie umiejętności czytania ze zrozumieniem (w oparciu o teksty zawarte w podręczniku) 13.Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tekst narracyjny, wywiad, dialog) 14. Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim (pisanie krótkiego tekstu do czasopisma) 15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford) 1. Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości (przymiotniki-stopień wyższy) 2. Wskazywanie jednej konkretnej osoby/rzeczy (przymiotniki-stopień najwyższy) 3. Opisywanie umiejętności w teraźniejszości i przeszłości (can, could, be able to) 4. Opisywanie stanów emocjonalnych oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ed/-ing) 5. Wyrażanie powinności, obowiązku i przymusu (should, must, have to) 6. Wyrażanie krytyki zdarzeń i czynności przeszłych (should have done) 7. Użycie rzeczowników w zdaniu (przedimki określone i nieokreślone) 8. Użycie przyimków po czasownikach i przymiotnikach 9. Wyrażanie opinii własnej, reagowanie na opinie (zgadzanie i nie zgadzanie się), udowadnianie własnej racji 10. Ćwiczenia komunikacyjne (w parach i małych grupach): wypowiadanie się na tematy związane z przeczytanymi/wysłuchanymi tekstami, zabieranie głosu w dyskusji 11. Poszerzenie słownictwa z zakresu: środki transportu, telefony i posługiwanie się nimi 12. Pogłębianie umiejętności czytania ze zrozumieniem (w oparciu o teksty zawarte w podręczniku) 13.Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tekst narracyjny, wywiad, dialog) 14. Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim (pisanie krótkiego tekstu do czasopisma) 15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK [WYDZIAŁ BIOLOGI I OCHRONY ŚRODOWISKA: Biotechnologia II rok] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.