Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 20
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 20 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Podręcznik ‘English File’ B1, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, wyd. 3rd edition Oxford University Press 2013; literatura uzupełniająca: ‘ MyGrammarLab’ B1/B2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson, 2012 ‘English Grammar in Context’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann, 2012 ‘Gramatyka Angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman, 1992 `English Grammar in Use`, R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 `A Practical English Grammar` A. J.Thomson, A.V.Martinet, wyd. Oxford University Press, 1994 dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Leksyka: Work and Money Gramatyka: Conditional Sentences Platforma e-learningowa Moodle (opcjonalnie) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (English File 3rd editionIntermediate, Oxford) 1.Poszerzenie słownictwa związanego z edukacją (przedmioty, egzaminy, np. A-levels, organizacja systemu edukacji w krajach angielskojęzycznych,np. stateschool, terms, czasowniki związane z uczeniem się, np. revise, fail, różnica w użyciu czasowników bringup i educate);wypowiadanie się na temat nauki w szkole średniej (zastosowanie związków frazeologicznych związanych z tematem, np. stricte teachers, wear a uniform, behavewell). 2.Dyskutowanie na temat problemów związanych ze szkołą i edukacją (wypowiadanie opinii o systemach edukacji na podstawie analizy tekstu ‘Do you want to practise for 5 hoursor 6’, argumentowanie za pomocą wyrażeń First of all, My second point is, Finally, reagowanie na usłyszane poglądy, np. I party agree). 3.Wypowiadanie się na temat planów związanych z edukacją(opisywanie przyszłych zdarzeń o dużym stopniu prawdopodobieństwa za pomocą pierwszego okresu warunkowego First Conditional, zdań podrzędnych okolicznikowych czasu, wykorzystanie spójników, np. as soon as, after, before). 4.Nabywanie umiejętności opisywania domu – na podstawie tekstu ‘Tchaikovsky’shouse’, poszerzenie zasobu słownictwa (związanego z nazywaniem części domu, np.roof, entrance, miejsc zamieszkania, np. outskirts, cottage, lokalizacją np. it’ssituated in, it’s a short driver from,użycie przyimków miejsca, np. in a village, on the secondo floor). 5.Formułowanie wypowiedzi na temat swojego wymarzonego domu (opisywanie zdarzeń o niewielkim stopniu prawdopodobieństwa, wykorzystanie drugiego okresu warunkowego Second Conditional, zastosowanie słowa would do sytuacji fikcyjnych). 6.Doskonalenie umiejętności używania wyrażeń języka codziennego (spędzanie wolnego czasu, wyjście do klubu, sugerowanie i reagowanie na czyjeś sugestie, zastosowanie wyrażeń How about.., Shall we..). 7.Relacjonowanie wypowiedzi innych osób dotyczących zakupów (Reported speech, zmiana czasów gramatycznych, czasowniki relacjonujące). 8.Wyrażanie opinii na temat robienia zakupów w sklepie i zakupów online, reagowanie na sytuacje związane z robieniem zakupów (doskonalenie umiejętności formułowania pisemnej reklamacji towaru lub usługi). 9.Wzbogacenie leksyki z zakresu tematu praca ( czasowniki związane z tematem, np. Get promoted, be sacked, retire, rodzaje zatrudnienia, np.temporary, self-employed, różnica w użyciu słów worki job, różnica w znaczeniach słowa work). 10.Usystematyzowanie wiedzy na temat sufiksów - tworzenie rzeczowników od czasowników, np.achieve-achievement, demonstrate-demonstration, promote-promotion, qualify-qualification. 11.Formułowanie wypowiedzi na temat pracy najodpowiedniejszej do charakteru (tworzenie struktur w oparciu o konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe, wykorzystanie czasowników, po których występują formy gerund lub infinitive, oraz czasowników po których można użyć obu form, zastosowanie czasowników modalnych). 12.Wyrażanie opinii na temat jak odnieść sukces, nabywanie umiejętności opisywania i prezentowania produktu ( na podstawie analizy tekstu ‘In the Dragon’s Den’). 13.Formułowanie wypowiedzi pisemnej z zastosowaniem rejestru formalnego: list motywacyjny i życiorys. •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 h pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie).Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnychna semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna ( test ) ( waga 2 ) - część ustna ( waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.