Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] semestr letni 2018/2019
lektorat, grupa nr 28

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 28 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:15 - 9:45
sala 216 (SALA WYKL.)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Marzena Maciejko
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Dellar H., Walkley A. Outcomes Upper Intermediate - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

Maris A., Outcomes Upper Intermediate - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

Literatura uzupełniająca:

Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011

Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013

Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 4-6 podręcznika ‘Outcomes’ – upperintermediate (NationalGeographic Learning/Cengage Learning):

1.Rozmowa o sytuacji ekonomicznej i politycznej państwa z wykorzystaniem terminologii nawiązującej do tematu (na przykład: boom, recession, bureaucracy, shortage) oraz kolokacji czasowników z przyimkami (na przykład: vote on, concerned with, cutback on), wyrażanie opinii z zastosowaniem określników so, such.

2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: zgadzanie się i potwierdzanie zrozumienia („I knowwhatyoumean”, „Yeah, I guess”),z właściwą intonacją, komentowanie usłyszanych wiadomości („It was shockingwhathappened”, „That’sgood news for a change”, „It makesyou Wonder whatgoeswrong”), identyfikowanie akcentu w zdaniach.

3. Wypowiadanie się na temat problemów i wagi kwestii społecznych, wprowadzenie frazeologii związanej z tematyką (na przykład: schoolbullying, domesticviolence, drop out rates).

4. Wyrażanie opinii o problemach świata takich jak głód, bieda, choroby, i proponowanie dla nich rozwiązań, na podstawie analizy tekstu „Onlyconnect”, wprowadzenie leksyki i zastosowanie kolokacji (na przykład: extremepoverty, meet the target, downward spiral, tackle the problem).

5. Opisywanie zmian dotyczących dwóch lub więcej rzeczy za pomocą konstrukcji porównującej the..., the... .

6. Nabywanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej na temat sposobów spędzania czasu wolnego i bycia wysportowanym, poszerzenie słownictwa z zakresu tematu (na przykład: Take up a hobby, be out of breath, stamina).

7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: sprawdzenie usłyszanej informacji poprzez powtórzenie części zdania z formą czasownika i dodanie zaimka pytającego („You do what?”, „ You went where?”).

8. Wyrażanie żalu i komentowanie zdarzeń przeszłych, na podstawie leksyki związanej z uprawianiem sportu oraz analizy tekstu „Sport- you’vegot to love it”, wykorzystanie konstrukcji z czasownikiem modalnym (should/could/wouldhavedone, shouldn’t/couldn’t/wouldn’thavedone), ćwiczenie wymowy (wyrażenia should(n’t) /could(n’t)/would(n’t) have + past participle).

9. Wypowiadanie się na temat sportów nietypowych i niebezpieczeństw z nimi związanych, zastosowanie frazeologii związanej z urazami i wypadkami (na przykład: tearligament, twist anankle, loseconsciousness).

10. Utrwalenie struktur czasownikowych i usystematyzowanie różnic w użyciu czasów Present Perfect ContinuousorazPresent Perfect Simple, doskonalenie wymowy (formy słabe czasowników have,been).

11. Wypowiadanie się na temat miejsc pobytu wakacyjnego z użyciem wyrazów określających przymiotniki (na przykład: absolutelysoaked, quite nice, a bit too hot) i rzeczowniki (na przykład: hardy anyactivities, almostnothingatall, a complete waste of time). Poszerzenie słownictwa związanego z tematem ( na przykład: accommodation,a posh hotel, a campsite, facilities).

12. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: wyrażanie opinii i okazywanie zdziwienia za pomocą pytań przeczących („Couldn’tyoustaythere?,” „Don’tyoufinditannoying?”).

13.Rozmowa na temat problemów związanych z zakwaterowaniem oraz sposobów ich rozwiązywania. Zastosowanie frazeologii związanej z tematem (np. wyrażenie to havesomethingdone).

14.Doskonalenie umiejętności rozumienia idiomów angielskich (na przykład: to be out of pocket, to take the mickey, to costanarm and a leg).

15. Dyskusja na temat szoku kulturowego na podstawie tekstów email oraz programu radiowego „A shock to the system.” Poszerzenie słownictwa związanego z tematem (na przykład: acculturation, to takepride in, to settleinto a routine, to mix with people).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności

i wiedzę) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK

[WYDZIAŁ BIOLOGI I OCHRONY ŚRODOWISKA: Biotechnologia II rok]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)