Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.2S] semestr letni 2018/2019
lektorat, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.2S]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 222
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych – Instytut Informatyki (Sosnowiec, ul. Będzińska 39) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

literatura obowiązkowa ‘Infotech English for computer users, Professional English’ (Student’s Book), Santiago RemachaEsteras, wyd.4 Cambridge University Press

‘Professional English in Use (ICT For Computers and the Internet)’, Santiago RemachaEsteras, Elena Marco Fabre, wyd. Cambridge University Press, 2012.

literatura uzupełniająca `Information Technology`, Virginia Evans, wyd. Express Publishing 2011.

`Terminologia, Komputeryi Internet`, Peter Collin Publishing, 2000.

`English 4 IT`, Beata Błaszczyk, wyd. Helion, 2017.

‘Presentation Skills in English`, Bob Dignen, wyd. Summertown Publishing, 2007.

‘English for Emails (business English)’, Rebecca Chapman, Wyd. Oxford University Press, 2007;

`Prove your point`, Andrzej Kurtyka, wyd. Egis, 2006.

‘MyGrammarLab’ Advanced C1/C2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson 2012;

‘FCE Use of English`,Virginia Evans, wyd. Egis, 1998.

`Ready for FCE`, Roy Norris, wyd. Macmillan Publishers Limited, 2008.

`Academic Vocabulary in Use`, McCarthy M, O`Dell F, wyd. Cambridge University Press, 2008.

‘Gramatykaangielska’, JanuszSiuda, wyd. Angloman 2000;

dodatkowe materiały przygotowane przez lektora;

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW:

http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

wybrane ćwiczenia z platformy e-learningowej.

Zakres tematów:

*Opisywanie urządzeń wyjściowych (typy ekranów, ich cechy: CRT, LCD: resolution, refresh rate etc) z zastosowaniem m.in. zdań warunkowych (1st and 2nd Conditional Sentences ) (If you want to reduce a screen flicker you should use a non-interlaced monitor), doradzanie odpowiedniego monitora w zależności od potrzeb.

*Omawianie zasad prawidłowego korzystania z urządzeń komputerowych – ergonomika. (You should place your mouse within easy reach, get an adjustable chair, it`s a good/bad idea to ,etc)

*Opisywanie dysków i napędów (magnetic storage, optical storage, removable flash memory), róznic między płytami CD, DVD, CD_R, CD-RW etc) (zastosowanie wyrażeń (connectors) therefore, furthermore, as a result etc). Wybieranie odpowiedniego urządzenia pamięciowego. (For this use, ….. Blu-ray disc driver is the most appropriate because..)

*Rozmowy i pisanie e-maili między klientem i firmą informatyczną na temat utworzenia witryny internetowej.

*Rozmowy na temat bezpieczeństwa w sieci internetowej . (The history of hacking, types of malware, preventive measures and anti-virus software). Przypomnienie czasów przeszłych : Past Simple, Past Continuous i Past Perfect oraz formybkauzatywnej have sth done, e.g I had it fixed)

*Dialogi: rozmowy telefoniczne dotyczące zakupu i funkcjonowania komputera oraz instrukcja obsługi komputera (np. Fitting a New memoryboard).

*Zdobywanie umiejętności w wyrażaniu własnej opinii. Zasady prezentacji i przedstawianie argumentów za i przeciw. ( tematy (do wyboru) gry komputerowe, drony, globalizacja, randkowanie online, presja rówieśników, polityczna poprawność).

*Humor komputerowy: Cytaty i żarty związane z komputerami i informatyką, żargon komputerowy oraz skróty używane w e-mailach i SMS`ach.

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

30 h pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi.Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (do wyboru na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- innych form pracy własnej studenta ( np. korespondencja nieformalna);

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)