Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 12:45 - 14:15
sala 369-370 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Dellar H., Walkley A. Outcomes - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 - Maris A., Outcomes - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 Literatura uzupełniająca: - Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 13-16 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning) 1. Formułowanie wypowiedzi na temat ważnych wydarzeń w życiu człowieka, poszerzenie słownictwa z zakresu tematu, zastosowanie kolokacji (czasownik z rzeczownikiem). Doskonalenie umiejętności użycia czasu Past Perfect Simple, nabycie umiejętności użycia czasu Past Perfect Continuous. 2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: relacjonowanie informacji co do których nie mamy 100% pewności za pomocą wyrażeń: As I understand it, Apparently, As far as I know, According to... . 3. Dyskusja na temat sytuacji konfliktowych oraz sposobów ich rozwiązywania – analiza tekstu „How to Manage Conflicts”. Opisywanie irytujących zachowań z wykorzystaniem czasu Present Continuous i wyrazów always/constantly oraz konstrukcji z czasownikiem wish + would, a także wish + Past Simple. 4. Opisywanie ceremonii z użyciem frazeologii związanej z tematem na podstawie wysłuchanego nagrania, w którym czterech mówców opisuje zwyczaje i ceremonie w różnych krajach. 5. Rozmowa na temat wartości takich jak np.: honour, courage, justice, itp. na podstawie sławnych cytatów. 6. Wypowiadanie się na temat finansów i bankowości z zastosowaniem kolokacji (czasownik + rzeczownik), rozwijanie leksyki w ww. zakresie. Doskonalenie umiejętności użycia strony biernej w różnych czasach. 7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przepraszanie i przedstawianie wyjaśnień w rejestrze formalnym. 8. Doskonalenie umiejętności zastosowania konstrukcji z czasownikiem wish w odniesieniu do teraźniejszości oraz przeszłości. 9. Poszerzenie słownictwa z zakresu jedzenia i różnych sposobów przygotowywania potraw, zastosowanie kolokacji (czasownik + rzeczownik). 10. Rozwijanie umiejętności przekazywania informacji niejednoznacznych / nie całkiem precyzyjnych (Vague language: roughly, sort of, etc.) oraz stosowania łączników w zdaniach (linking words: afterwards, however, provided, etc.). 11. Dyskusja na temat kwestii związanych z żywnością na podstawie wysłuchanych opinii medialnych dotyczących ww. problematyki. Analiza nagłówków prasowych odnoszących się do wspomnianych zagadnień. Poszerzenie słownictwa z zakresu tematu, użycie kolokacji np.: appalling wastefulness, prevent widespread hunger, tackle rising rates of obesity. 12. Doskonalenie umiejętności relacjonowania wypowiedzi z wykorzystaniem odpowiednich czasowników, np.: recommend, remind, deny, admit oraz użycia po tych czasownikach właściwych form (bezokolicznika lub formy z końcówką –ing). 13. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: prowadzenie rozmowy telefonicznej w kontekście biznesowym, wyjaśnianie powodu telefonowania i dokonywanie ustaleń. Użycie czasu Future Continuous w odniesieniu do planów i ustaleń. 14. Doskonalenie umiejętności użycia rejestru formalnego. Wykorzystanie wyrazu would oraz wyrażenia I was wondering if … w sytuacjach biznesowych/formalnych. Ćwiczenie odczytywania symboli w adresach mailowych i nazwach stron internetowych. 15. Wyrażanie konieczności i możliwości wykonania określonych czynności w kontekście prowadzenia biznesu i praw działających na rynku. Doskonalenie umiejętności zastosowania czasowników modalnych oraz innych czasowników np.: force, enable, allow w kontekście biznesowym. Rozwijanie leksyki związanej z prowadzeniem biznesu. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) Egzamin: Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu: - część pisemna (test) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Socjologia, Praca socjalna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.