Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E] semestr letni 2018/2019
lektorat, grupa nr 12

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 12:45 - 14:15
sala 369-370
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Anna Kluczka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Dellar H., Walkley A. Outcomes - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

- Maris A., Outcomes - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

Literatura uzupełniająca:

- Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011

- Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012

- Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013

- Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010

- Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 13-16 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning)

1. Formułowanie wypowiedzi na temat ważnych wydarzeń w życiu człowieka, poszerzenie słownictwa z zakresu tematu, zastosowanie kolokacji (czasownik z rzeczownikiem). Doskonalenie umiejętności użycia czasu Past Perfect Simple, nabycie umiejętności użycia czasu Past Perfect Continuous.

2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: relacjonowanie informacji co do których nie mamy 100% pewności za pomocą wyrażeń: As I understand it, Apparently, As far as I know, According to... .

3. Dyskusja na temat sytuacji konfliktowych oraz sposobów ich rozwiązywania – analiza tekstu „How to Manage Conflicts”. Opisywanie irytujących zachowań z wykorzystaniem czasu Present Continuous i wyrazów always/constantly oraz konstrukcji z czasownikiem wish + would, a także wish + Past Simple.

4. Opisywanie ceremonii z użyciem frazeologii związanej z tematem na podstawie wysłuchanego nagrania, w którym czterech mówców opisuje zwyczaje i ceremonie w różnych krajach.

5. Rozmowa na temat wartości takich jak np.: honour, courage, justice, itp. na podstawie sławnych cytatów.

6. Wypowiadanie się na temat finansów i bankowości z zastosowaniem kolokacji (czasownik + rzeczownik), rozwijanie leksyki w ww. zakresie. Doskonalenie umiejętności użycia strony biernej w różnych czasach.

7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: przepraszanie i przedstawianie wyjaśnień w rejestrze formalnym.

8. Doskonalenie umiejętności zastosowania konstrukcji z czasownikiem wish w odniesieniu do teraźniejszości oraz przeszłości.

9. Poszerzenie słownictwa z zakresu jedzenia i różnych sposobów przygotowywania potraw, zastosowanie kolokacji (czasownik + rzeczownik).

10. Rozwijanie umiejętności przekazywania informacji niejednoznacznych / nie całkiem precyzyjnych (Vague language: roughly, sort of, etc.) oraz stosowania łączników w zdaniach (linking words: afterwards, however, provided, etc.).

11. Dyskusja na temat kwestii związanych z żywnością na podstawie wysłuchanych opinii medialnych dotyczących ww. problematyki. Analiza nagłówków prasowych odnoszących się do wspomnianych zagadnień. Poszerzenie słownictwa z zakresu tematu, użycie kolokacji np.: appalling wastefulness, prevent widespread hunger, tackle rising rates of obesity.

12. Doskonalenie umiejętności relacjonowania wypowiedzi z wykorzystaniem odpowiednich czasowników, np.: recommend, remind, deny, admit oraz użycia po tych czasownikach właściwych form (bezokolicznika lub formy z końcówką –ing).

13. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: prowadzenie rozmowy telefonicznej w kontekście biznesowym, wyjaśnianie powodu telefonowania i dokonywanie ustaleń. Użycie czasu Future Continuous w odniesieniu do planów i ustaleń.

14. Doskonalenie umiejętności użycia rejestru formalnego. Wykorzystanie wyrazu would oraz wyrażenia I was wondering if … w sytuacjach biznesowych/formalnych. Ćwiczenie odczytywania symboli w adresach mailowych i nazwach stron internetowych.

15. Wyrażanie konieczności i możliwości wykonania określonych czynności w kontekście prowadzenia biznesu i praw działających na rynku. Doskonalenie umiejętności zastosowania czasowników modalnych oraz innych czasowników np.: force, enable, allow w kontekście biznesowym. Rozwijanie leksyki związanej z prowadzeniem biznesu.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności

i wiedzę) ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Egzamin:

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu:

- część pisemna (test) (waga 2)

- część ustna (waga 1)

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Socjologia, Praca socjalna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)