Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E] semestr letni 2018/2019
lektorat, grupa nr 30

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 30 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:15 - 9:45
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Podręcznik: Dellar,H; Walkley, A (2014). Outcomes, upper intermediate,

National Geographic Learning/CENGAGE Learning.

literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination B2, Macmillan Publishers Limited.

2. McCarthy, M & O’Dell, F (2005). English collocations in use, Cambridge University Press.

3. McCarthy, M & O’Dell, F (2010). English idioms in use, Cambridge University Press.

4. Matasek, M (2002). Synonimy, antonimy i kolokacje w języku angielskim, Handybooks.

5. Matasek, m (2003). Zdania angielskie w parafrazie, Handybooks.

6. Powell, D, Walker, E, Elsworth, S (2009). Grammar Practice for Upper Intermediate Students, Pearson Longman.

7. Hashemi, L, Thomas, B (2003). Grammar for First Certificate, Cambridge University Press.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Platforma e-learningowa Moodle

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 13-15 oraz części rozdziału 16 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning):

1. Nabywanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej na temat najważniejszych wydarzeń w życiu, poszerzenie słownictwa z zakresu tematu (na przykład: being convicted, getting promotion, call it a day, retrain, go through a rough patch), użycie kolokacji (na przykład: take bribes, take out a mortgage, be in labour) oraz struktur czasownikowych czasów Past Perfect Simple, Past Perfect Continuous.

2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: relacjonowanie informacji niepewnych i zasłyszanych za pomocą wyrażeń „ As I understand it”, „ Apparently”, „ As far as I know” , „ According to...”.

3.Wypowiadanie się na temat plotkowania, kłótni, denerwujących zwyczajów innych ludzi, na podstawie analizy tekstu „How to manage conficts”, z wykorzystaniem konstrukcji be always/constantly doing oraz struktur z czasownikiem wish (wish+would), zastosowanie poznanej leksyki (na przykład: personal abuse, go over old ground, warning signs, set boundaries).

4. Dyskusja na temat ceremonii i wartości zwyczajów na podstawie nagrania „From the cradle to the grave”, z użyciem frazeologii związanej z tematem (na przykład: traditional outfit, have integrity, exchange vows, display coffin, pay respect).

5. Rozmowa na temat problemów finansowych i bankowości z zastosowaniem kolokacji czasownik + rzeczownik (na przykład: have cash flow problems, get into debt, go over overdraft limit) z wykorzystaniem struktur strony biernej czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego (na przykład: my card had been blocked, this currency is accepted here, it will be refunded).

6. Utrwalenie struktur czasownika wish w odniesieniu do sytuacji teraźniejszych oraz przeszłych, wyrażanie żalu wobec sytuacji przeszłych, na podstawie tekstu „The Magic Moneybag”, zastosowanie specyficznej leksyki języka literackiego, zapoznanie się z wyrażeniami wykorzystującymi metafory związane z finansami.

7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozwiązywanie problemów w sytuacjach formalnych/zawodowych, przepraszanie i oferowanie wyjaśnienia (na przykład: I do apologize, I am terribly sorry but..., I am afraid there’s nothing I can do). Doskonalenie wymowy wartości liczbowych (na przykład: 28 pence out of every pound, two hundredths, minus ten degrees, 370.9 million).

8. Poszerzenie słownictwa z zakresu: jedzenie i gotowanie. Użycie kolokacji czasownik-rzeczownik (na przykład: to steam cabbage, to squeeze oranges, to slice bread, to blend spices together, to melt butter).

9. Rozwijanie umiejętności użycia słów o niekonkretnym znaczeniu (na przykład: greyish, lemony, sort of.…, roughly, or so) oraz łączników (na przykład: afterwards, until, during, then, as) w przepisach kulinarnych.

10. Formułowanie opinii na temat programów kulinarnych (na przykład MasterChef) i filmów związanych z tematyką kulinarną (Ratatouille), na podstawie tekstu blogu „Food, friends, family.”

11. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu: użycie przedrostków (na przykład: dis-, mis-, non-, re-, super-,pre-, multi-: multi-cultural, mis-inform, non-existent, dis-obey, pre-heat).

12. Dyskusja na temat medialnych doniesień dotyczących problematyki związanej z żywnością. Rozwijanie umiejętności rozumienia nagłówków prasowych. Poszerzenie słownictwa z zakresu tematu: użycie kolokacji (na przykład: cut farming subsidies, appalling wastefulness, prevent widespread hunger, rising rates of obesity).

13. Doskonalenie umiejętności przytaczania czyichś wypowiedzi za pomocą streszczania głównych treści i użycia czasowników wyrażających funkcje językowe w mowie zależnej (na przykład: advise, recommend, remind, deny, admit, accuse, imagine, apologize, intend).

14. Dokonywanie ustaleń i planów z zastosowaniem struktur czasu Future Continuous (na przykład: I’ll be visiting..., I’ll be arriving..).

15. Wyrażanie konieczności i możliwości wykonania danej czynności za pomocą konstrukcji have to do something, force somebody to do something, make somebody do something, oraz be able to i czasowników enable, allow, let w kontekstach biznesowych (na przykład: „We were forced to cut costs to be able to compete on the market”, „We wouldn’t have had to redesign the model”).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych

i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1),

- z krótkich testów leksykalnych (waga 1),

- z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1),

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu:

- część pisemna - waga 2

- część ustna - waga 1

• Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej na ocenę pozytywną.

• Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę pozytywną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Psychologia]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)