Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 31
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 31 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:30 - 10:00
sala 371-372 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Lucyna Niedobecka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar H., Walkley A.: Outcomes upper-intermediate; Cengage Learning, 2016 Literatura uzupełniająca: - Maris A.: Outcomes upper-intermediate workbook; Cengage Learning, 2016 - Vince M.: Language Practice for First. Macmillan, 2014 - Gairns R., Redman S.: Oxford Word Skills; OUP, 2009 - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 13-16 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning): 1. Nabywanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej na temat najważniejszych wydarzeń w życiu, poszerzenie słownictwa z zakresu tematu (na przykład: being convicted, getting promotion, call it a day, retrain, go through a rough patch), użycie kolokacji (na przykład: take bribes, take out a mortgage, be in labour) oraz struktur czasownikowych czasów Past Perfect Simple, Past Perfect Continuous. 2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: relacjonowanie informacji niepewnych i zasłyszanych za pomocą wyrażeń „ As I understand it”, „ Apparently”, „ As far as I know” , „ According to...”. 3.Wypowiadanie się na temat plotkowania, kłótni, denerwujących zwyczajów innych ludzi, na podstawie analizy tekstu „How to manage conficts”, z wykorzystaniem konstrukcji be always/constantly doing oraz struktur z czasownikiem wish (wish+would), zastosowanie poznanej leksyki (na przykład: personal abuse, go over old ground, warning signs, set boundaries). 4. Dyskusja na temat ceremonii i wartości zwyczajów na podstawie nagrania „From the cradle to the grave”, z użyciem frazeologii związanej z tematem (na przykład: traditional outfit, have integrity, exchange vows, display coffin, pay respect). 5. Rozmowa na temat problemów finansowych i bankowości z zastosowaniem kolokacji czasownik + rzeczownik (na przykład: have cash flow problems, get into debt, go over overdraft limit) z wykorzystaniem struktur strony biernej czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego (na przykład: my card had been blocked, this currency is accepted here, it will be refunded). 6. Utrwalenie struktur czasownika wish w odniesieniu do sytuacji teraźniejszych oraz przeszłych, wyrażanie żalu wobec sytuacji przeszłych, na podstawie tekstu „The Magic Moneybag”, zastosowanie specyficznej leksyki języka literackiego, zapoznanie się z wyrażeniami wykorzystującymi metafory związane z finansami. 7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozwiązywanie problemów w sytuacjach formalnych/zawodowych, przepraszanie i oferowanie wyjaśnienia (na przykład: I do apologize, I am terribly sorry but..., I am afraid there’s nothing I can do). Doskonalenie wymowy wartości liczbowych (na przykład: 28 pence out of every pound, minus ten degrees, 370.9 million). 8. Poszerzenie słownictwa z zakresu: jedzenie i gotowanie. Użycie kolokacji czasownik-rzeczownik (na przykład: to steam cabbage, to squeeze oranges, to slice bread, to blend spices together, to melt butter). 9. Rozwijanie umiejętności użycia słów o niekonkretnym znaczeniu (na przykład: greyish, lemony, sort of.…, roughly, or so) oraz łączników (na przykład: afterwards, until, during, then, as) w przepisach kulinarnych. 10. Formułowanie opinii na temat programów kulinarnych (na przykład MasterChef) i filmów związanych z tematyką kulinarną (Ratatouille), na podstawie tekstu blogu „Food, friends, family.” 11. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu: użycie przedrostków (na przykład: dis-, mis-, non-, re-, super-,pre-, multi-: multi-cultural, mis-inform, non-existent, dis-obey, pre-heat). 12. Dyskusja na temat medialnych doniesień dotyczących problematyki związanej z żywnością. Rozwijanie umiejętności rozumienia nagłówków prasowych. Poszerzenie słownictwa z zakresu tematu: użycie kolokacji (na przykład: cut farming subsidies, appalling wastefulness, prevent widespread hunger, rising rates of obesity). 13. Doskonalenie umiejętności przytaczania czyichś wypowiedzi za pomocą streszczania głównych treści i użycia czasowników wyrażających funkcje językowe w mowie zależnej (na przykład: advise, recommend, remind, deny, admit, accuse, imagine, apologize, intend). 14. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: wyjaśnianie powodu telefonowania do kogoś, dokonywanie ustaleń i planów z zastosowaniem struktur czasu Future Continuous (na przykład: I’ll be visiting..., I’ll be arriving..). 15. Wykorzystanie struktury would+czasownik w sytuacjach formalnych/zawodowych (na przykład: „Would next week be good for you?”, „ I was wondering if you would like to join us”), doskonalenie czytania symboli w adresach mailowych i nazwach stron internetowych (na przykład: dot, forward slash, underscore). 16. Dyskusja na temat możliwości stworzenia i rozwoju firmy na podstawie tekstu „ New African Entrepreneurs”, rozwijanie umiejętności rozumienia słów z kontekstu, zastosowanie odpowiedniego słownictwa (na przykład: merge and float a new company, turnover, resources, develop venture, benefits). 17. Wyrażanie konieczności i możliwości wykonania danej czynności za pomocą konstrukcji have to do something, force somebody to do something, make somebody do something, oraz be able to i czasowników enable, allow, let w kontekstach biznesowych (na przykład: „We were forced to cut costs to be able to compete on the market”, „We wouldn’t have had to redesign the model”). - Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. - Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego,z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum trzech testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z krótkich sprawdzianów leksykalnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 – 100% = bdb (bardzo dobry) 84 – 89% = db + (dobry plus) 75 – 83% = db (dobry) 69 – 74% = dst + (dostateczny plus) 60 – 68% = dst (dostateczny) 0 – 59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna ( test ) ( waga 2 ) - część ustna ( waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59%= ndst ( niedostateczny) Przebieg procesu weryfikacji: Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Krótka wypowiedź pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI; Prawo (gr. A1)] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.