Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E] semestr letni 2018/2019
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 10:10 - 11:40
sala 357
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Joanna Jakubiec-Bontko
Literatura:

literatura obowiązkowa: "

Jones, C, Bastow, T, Jeffries, A (2010). New Inside Out, Advanced, Macmillan.

literatura uzupełniająca:

M. Swan, C. Walter “Oxford English Grammar Course” Advanced, OUP 2011

B. Mascull „Business Vocabulary In Use”, CUP 2002

A. Amy Krois-Linder “International Legal English”, Cambridge, 2006

G. D. Brown “Professional English in Use. Law”, Cambridge 2008

Mamet, P. et al. „Business English Readings. Handbook”,Wydawnictwo Beck, 2006

Materiały własne lektora.

Kurs na platformie Moodle: English for Law and Administration:

http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=57

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced, Macmillan):

1. Dyskusja na temat stosowania i znaczenia telefonów komórkowych; wyrażanie opinii w zakresie nowych rozwiązań technologicznych (wykorzystywanie rzeczowników złożonych np. "speech recognition", "voicemail").

2. Analizowanie struktury zdań pojedynczych i złożonych i tworzenie własnych przykładów ich użycia.

3. Wypowiadanie się na temat zjawisk telekinetycznych (teleportacja, podróże w czasie) i paranaukowych (niewidzialność, pola siłowe).

4. Spekulowanie na temat zmian, które mogą nastąpić w przyszłości (stosowanie czasowników modalnych do wyrażenia przypuszczeń - will, may, might; przesłówków wraz z czasownikami modalnymi - may possibly; will certainly i wyrażeń: likely, bound to do wyrażania stopnia prawdopodobieństwa).

5. Dyskusja na temat przydatności i znaczenia gadżetów cyfrowych np. czytników e-booków; oraz przełomowych odkryć naukowych.

6. Omawianie trudnych sytuacji i ich konsekwencji wynikających z podejmowania decyzji.

7. Wypowiadanie się na temat użycia różnych rozwiązań technologicznych w życiu codziennym (stosowanie akronimów np. GPS, MP3 i związków frazeologicznych tworzonych z wyrazem "digital" np. digital native).

8. Kategoryzowanie słów z zakresu terminologii prawniczej zgodnie z ich znaczeniem (przestępstwa: arson; kary: solitary confinement; proces sądowy: cross-examine).

9. Rozwijanie umiejętności parafrazowania wysłuchanych wypowiedzi na temat spraw sądowych; dyskusja na temat kary stosowanej jako czynnik odstraszający w oparciu o analizę przypadku (case study).

10. Spekulowanie na temat konsekwencji działań podjętych lub niepodjętych w przeszłości (wykorzystanie czasowników modalnych np. You might have taken; She can't have known).

11. Analiza podanych propozycji ustaw i dyskusja na temat krajowych regulacji prawnych, z zastosowaniem wyrażeń i metafor zawierających wyraz "law" (np. law-abiding, My word is law);

12. Identyfikowanie inwersji w zdaniach w oparciu o anegdotę prawniczą (inwersja po wyrażeniach neither/nor; so/such).

13. Podawanie zadziwiających informacji i reagowanie na nie zaskoczeniem i niedowierzaniem (stosowanie wyrażeń idiomatycznych np. Who'd have thought it; Still waters run deep).

14. Uzupełnienie nagłówków prasowych i prognozowanie treści artykułów na ich podstawie; identyfikowanie różnic między stylem pisania w prasie poważnej i popularnej.

" Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

" Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr

(umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- z krótkich testów sprawdzających leksykę (waga 1)

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu:

- część pisemna - waga 2

- część ustna - waga 1

Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej na ocenę pozytywną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę pozytywną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Egzamin końcowy składa się z części pisemnej oraz ustnej.

Pierwszy termin egzaminu odbywa się w sesji egzaminacyjnej.

Egzamin poprawkowy odbywa się w sesji poprawkowej.

Dokładne terminy obu części egzaminu lektor uzgadnia ze studentami.

Część pisemna egzaminu obejmuje materiał leksykalno-gramatyczny oraz sprawności językowe i przewidziana jest na 90 minut.

Część pisemna egzaminu (test), zgodna z formatem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu czytanego

3.Struktury językowe (leksyka, gramatyka, komunikacja)

4.Krótka forma pisemna

Część ustna egzaminu zgodna z formatem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Egzamin próbny (MOCK EXAM) dostępny jest na platformie e-learningowej:

http://el.us.edu.pl/spnjo/

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI; Prawo (gr. A8)]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)