Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-FRAN-B1.4E]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-FRAN-B1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | 100 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara, Bożena Czekańska-Mirek |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego B1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau intermédiaire”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język francuski: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (Alter Ego B1, Hachette) 1. Opisywanie zachowań proekologicznych. Określanie swojego zaangażowania (gramatyka: futur simple conditionnel présent/ conditionnel passé; leksyka: ekologia, produkty GEMO) 2. Opisywanie swego miasta, dzielnicy (gramatyka: zdanie warunkowe, zaimki „y” i „en”, leksyka: pejzaż miejski) 3. Opisywanie doświadczeń ze stażu, wyrażanie hipotez i opisywanie przyszłości (leksyka: staż zagraniczny, staż w firmie ) 4. Formułowanie zaleceń i zakazów. 5. Poszerzanie słownictwa i doskonalenie użycia sformułowań z zakresu wymiaru sprawiedliwości ( leksyka: sądownictwo, czyny zabronione) 6. Wyrażanie wątpliwości i pewności w kontekście relacjonowania wydarzeń z zakresu sądownictwa 7. Argumentowanie stanowiska ( leksyka: proces) 8. Redagowanie pisma skierowanego do organu władzy sądowniczej/administracyjnej; formułowanie wątpliwości, wyrażanie pewności. 9. Poszerzanie słownictwa i struktur dotyczących leksyki sądowniczej ( przesłuchanie) 10. Doskonalenie struktur związanych z występowanie przed sądem ( gramatyka: stosowanie podwójnych zaimków) 11. Analiza wybranych pism procesowych ( gramatyka: nominalizacja, imiesłów czasu przeszłego) 12. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta : 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Wymagania merytoryczne: Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
Uwagi: |
GRUPA DLA OSÓB ZWOLNIONYCH Z UCZESTNICTWA W LEKTORACIE (MODUŁ 4 - JĘZYKA OBCEGO). - Studenci, którzy zaliczyli określoną liczbę modułów lektoratu we wcześniejszym cyklu kształcenia w UŚ. - Studenci posiadający certyfikat biegłości językowej zamieszczony w katalogu certyfikatów określonym przez Rektora (Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 146 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 20 października 2015 r.) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.