Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 14:00 - 15:45
sala 2.2 Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Marzanna Tatara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa - DaF Kompakt A1, Wyd. Klett, 2011 Literatura uzupełniająca - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (DaF Kompakt A1) 1. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa dotyczącego obowiązków domowych; gramatyka: czasowniki modalne „können”, „müssen”, „möchte”. 2. Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa związanego z zakupami w supermarkecie; rozumienie krótkich wskazówek, promocji, ofert, zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych, sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych, zastosowanie liczebników w praktyce, gramatyka: pytania „wie viel” i „wie viele”. 3. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa dotyczącego rodziny i stopnia pokrewieństwa, opisywanie czynności związanych z wykonywaniem pracy Au-pair, gramatyka: zaimek dzierżawczy. 4. Elementy realioznawstwa: analiza danych statystycznych dot. podziału obowiązków domowych w Szwajcarii. 5. Wprowadzenie i stosowanie słownictwa z zakresu nazw zawodów, określanie zawodów/ zajęć członków najbliższej rodziny. 6. Opisywanie sposobów spędzania czasu wolnego , leksyka: słownictwo związane z czasem wolnym - hobby, aktywne spędzanie czasu wolnego, sport; gramatyka: odmiana czasowników nieregularnych, czas przeszły Präteritum (Imperfekt) czasowników „haben” i „sein”. 7. Wyrażanie swoich upodobań i antypatii , gramatyka: czasowniki modalne „mögen”, „wollen”, „dürfen”, szyk wyrazów w zdaniu po „oder”, „aber”, denn”. 8. Rozumienie i reagowanie na oferty spędzania czasu wolnego. 9. Formułowanie komunikatów w czasie przeszłym Perfekt – opisywanie aktywności w czasie wolnym, gramatyka: czas przeszły Perfekt czasowników regularnych. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta - 30. Opis pracy własnej studenta - Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (wiedzowych i umiejętnościowych) ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - z innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK [WYDZIAŁ NAUK O ZIEMI: Geologia, Geografia, Geologia stosowana, Inżynieria zagrożeń środowiskowych, Studia regionalne, Zarządzanie i administrowanie regionami, Zarządzanie regionami] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.